شناسهٔ خبر: 70795 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران:

ساخت و سازهای خلاف ضابطه منطقه ۲۲ در سال‌های ۹۳ تا ۹۷ به نهادهای نظارتی گزارش می‌شود

محمد اسلامی محمد اسلامی در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی ومعماری ایران ضمن اعلام تصویب کلیات طرح ویژه منطقه ۲۲ تهران از پیگیری و گزارش ساخت‌و‌سازهای خلاف ضابطه در منطقه ۲۲ در مدت سال‌های ۹۳ تا ۹۷ به نهادهای نظارتی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری که با حضور اعضای اصلی شورا، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تهران در ساختمان دادمان وزارتخانه برگزار شد، ضمن اعلام تصویب کلیات طرح ویژه منطقه ۲۲، گفت: در طرح تهیه شده رویکردهایی همچون اولویت قراردادن حفاظت محیط زیست، مبنا قراردادن توسعه کیفی به جای توسعه کمی، ارتقای کیفیت زیست و سکونت، افزایش تاب­آوری منطقه ۲۲ و تقویت کیفیت عرصه­‌های عمومی و ...، لحاظ شده است.

رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد: بر اساس نظر اعضای شورا، ساخت و سازهای خلاف ضابطه منطقه ۲۲ در سال­‌های ۹۳ تا ۹۷ و نیز تخلفات مدیریت شهری در سال­‌های ۹۳ تا ۹۷ در این مدت به نهادهای نظارتی گزارش و پیگیری می‌شود.

گفتنی است در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، نمانیدگانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران به همراه اعضای اصلی شورا؛ نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشور، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث‌ فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان پدافند غیرعامل حضور به هم رساندند.

شایان ذکر است: اخبار دقیق و جزئیات مصوبه شورای‌عالی در خصوص طرح تفصیلی ویزه منطقه ۲۲ شهر تهران پس از صدور اعلام مصوبه شورای‌عالی به استحضار عموم مردم خواهد رسید.