شناسهٔ خبر: 7081 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران خبر داد:

ورود ۱۷ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور/ امیدوارم با بهبود فضای بین‌المللی هواپیمای نو وارد کنیم

آخوندی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی از ورود ۱۷ فروند هواپیما به ناوگان حمل و نقل هوایی خبر داد و گفت: امیدوارم با بهبود فضای بین‌المللی هواپیمای نو وارد کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عباس آخوندی امروز (یکشنبه ۲۰ اردیبهشت) با حضور در جمع خبرنگاران از ورود ۱۷ فروند هواپیمای جدید به ناوگان حمل ونقل هوایی از اسفند سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به بهبود فضای بین‌المللی و تمهیدات دولت و مجلس برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی٬ نوسازی تدریجی ناوگان هوایی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از ۱۷ فروند خریداری شده دو فروند به دلیل سن بالا عملیاتی نمی‌شوند و صرفا برای بهره‌برداری از قطعات این هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما ۱۵ فروند دیگر بعد از بررسی کامل سازمان هواپیمایی کشوری از نظر استاندارد پرواز، عملیاتی می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با ورود این هواپیما میانگین سن ناوگان حمل و نقل هوایی جوان‌تر می‌شود گفت: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان هوایی ۲۱ سال است که این میانگین سنی حدود یک سال کاهش می‌یابد.

آخوندی ادامه داد: ‌بر اساس مصوبه دی ماه سال گذشته شورای عالی هواپیمایی ورود هواپیماهای با عمر بیش از ۱۵ سال به ناوگان حمل و نقل هوایی ممنوع شد.

وی افزود:۹ فروند هواپیمایی که دیروز وارد شد مدل ۲۰۰۳ به بالا هستند.

وی با بیان اینکه البته خرید تعدادی هواپیمای جدید نیز در دستور کار است، گفت: با ورود ۱۷ فروند هواپیما، ۴ هزار صندلی به ۲۲ هزار صندلی موجود در ناوگان حمل و نقل هوایی افزوده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: البته من معتقدم این هواپیماها همچنان پیر هستند و در شأن ملت ایران نیستند که امیدواریم بتوانیم با بهبود فضای بین‌المللی امکان خرید هواپیمای نو فراهم شود.

آخوندی در پایان تأکید کرد: انتظار من بیش از این است و باید توجه داشته باشیم که در شرایط تحریم این هواپیماها خریداری شده است که امیدواریم به محض رفع تحریم‌ها با مذاکرات مستقیم با شرکت‌های سازنده هواپیما، هواپیمای نو خریداری کنیم./

نظر شما