شناسهٔ خبر: 70891 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

نبود رسانه‌های اطلاع‌رسان و بی‌خبری نقصان به همراه دارد/ وجود منابع معتبر مانع از انتقال اخبار جعلی و شایعه می‌شود

پژمان سیدمحمد پژمان با حضور در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز خبرنگار را به خبرنگاران این پایگاه تبریک گفت و با اشاره به اینکه بی‌خبری در انسان نقصان به بار می‌آورد، اخبار جعلی را از آفات رسانه‌های اجتماعی برشمرد و گفت: توجه به منابع معتبر خبری می‌تواند مانع از انتقال اخبار جعلی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران روز چهارشنبه، شانزدهم مردادماه در تحریریه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حاضر شد و روز خبرنگار را به خبرنگاران این پایگاه تبریک گفت.

وی در بخشی از این دیدار با اشاره به اینکه بی‌خبری و کم‌خبری در انسان نقصان به بار می‌آورد، توانمندی انسان را در گرو وقوف و اشراف به دانش و علم دانست و گفت: از ویژگی‌های خبرنگاران این است که علاوه بر انتقال دغدغه‌های جامعه، خود نیز به دغدغه‌سازی می‌پردازند. 

پژمان کیفیت و نحوه عرضه و ارائه خبر را در انتقال و انتشار آن مهم دانست و با اشاره به اینکه امروزه دیگر پرداختن صرف به متن برای مخاطبان جذابیتی ندارد، توصیه کرد: از انشایی نوشتن کاسته شود و محتوای رسانه‌ای به سمت بصری‌سازی پیش رود تا مخاطب نیز راحت‌تر به اطلاعات مورد نیاز دست یابد. ضمن آنکه باید اطلاعات در این تصویرسازی‌های به گونه‌ای عرضه شود که مبنایی برای مقایسه به مخاطب ارائه کند تا او بتواند اقدامات انجام‌شده را به درستی درک کند. از سویی تشخیص درست نیاز مردم در وقت مناسب و به صورت کارشناسی‌شده نیز نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه به آسیب‌شناسی انتقال اخبار در رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها پرداخت و تصریح کرد: امروزه هر کسی در این فضا امکان ساختن خبر را داردٰ؛ بنابراین باید در بازنشر اخبار دقت کنیم و مهم است که در انتقال اخبار نسبت به منابع رسمی و شناخته‌شده اخبار آشنا باشیم تا مانع از انتقال اخبار جعلی شویم. 

وی، اعتماد را بزرگترین سرمایه انسان خواند و گفت: مسئوولان نیز اگر با ضعف‌های خود به شکل صادقانه برخورد کنند، مردم عنصر صداقت را در کلام آنها تشخیص می‌دهند و آن را در قضاوتشان لحاظ خواهند کرد اما اگر این اعتماد را در رفتار و کردارمان نبینند و این اعتماد آسیب ببیند با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم بود. 

پژمان در بخش دیگری از این دیدار گفت: پروژه‌هایی که به تولید و ساخت مسکن در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری منجر می‌شوند به طور جدی در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه تفویض اختیارات شرکت بازآفرینی شهری ایران به استان‌ها برای اولین بار در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید بازآفرینی شهری به دنبال انتقال نرم تصدی‌گری از دولت به مدیران شهری هستیم.