شناسهٔ خبر: 70895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفر مسافر توسط حمل و نقل عمومی برون شهری مازندران در چهار ماهه اول امسال

اتوبوس سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای مازندران از جابجايی یک میلیون و ۶۸۰ هزار مسافر طی چهار ماهه امسال با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، شیروان مظلومی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بخش حمل و نقل در اقتصاد هر کشور اهميت خاص خود را دارد که با گستردگي فعاليت هاي اقتصادي و افزايش توليد ملي نياز به توسعه و بهبود شبکه هاي حمل و نقل به خوبي احساس مي شود.

وی ادامه داد: جابجایی بالاي ۹۰ درصد مسافر از طریق جاده هاي کشور خود گواه بر این است که ناوگان حمل ونقلی میتواند نقش بسزایی داشته باشد.

مظلومی ضمن اشاره به این مطلب که ناوگان عمومی جاده هاي مازندران اعم ازاتوبوس، مینی بوس و سواري کرایه از ارکان اصلی حمل ونقل مسافر بوده ، عنوان نمود :  طی چهار ماه نخست سال ، جابجایی ۲۵ هزار و ۹۸۱مسافر در قالب با اتوبوس  ۲۸ هزار و ۳۱۶سفر توسط با مینی بوس ، ۲۳۱ هزار و ۷۷۴ سواری صورت گرفته است که این جابجایی با همت ۲۱۲ شرکتهای مسافربری فعال استان با رعايت كامل اصول ايمني و داراي پوشش بيمه اي مناسب صورت پذیرفت.

به گفته این مسئول، درحال حاضر بیش از ۸۷۴۸ راننده دارای کارت هوشمند در بخش مسافر بین شهری در استان مشغول فعالیت هستند که این تعداد راننده بر ، ۲۰۹ اتوبوس،۹۹۹ مینی بوس و ۴۰۲۹ سواری کرایه  ناوگان های عمومی مشغول فعالیت هستند.

سرپرست اداره حمل و نقل مسافر در خصوص میزان بلیط های فروخته شده اینترنتی را ۳۲ هزار ۱۶۰ بلیط اعلام نمود .

شیروان مظلومی در پایان گفت: ثبت و دریافت شکایات غیرحضوری مسافرین از عملکرد حمل و نقلی شرکت، راننده و کارکنان آن از طریق سایت به نشانی.www۱۴۱.ir  شماره تلفن ۱۴۱ و سامانه پیامکی به شماره ۲۰۰۰۱۴۱ امکان پذیر است.