شناسهٔ خبر: 70903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

املاک واراضی تحت مالکیت وزارت دفاع در کردستان تعیین تکلیف می‌شود

جلسه کردستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان از برگزاری نشستی برای تعیین تکلیف اراضی تحت مالکیت نهادهای نظامی زیر مجموعه وزارت دفاع در کردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان ، مهدی حسنی گفت: جلسه ای با حضور مشاور مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن ، نماینده وزارت دفاع و نمایندگانی از سپاه بیت المقدس ، فرماندهی نیروی انتظامی کردستان ، فرماندهی مرزبانی ، لشکر۲۸ و بنیاد حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس امروز چهارشنبه در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار و آخرین وضعیت حقوقی املاک در تصرف این نهادها مورد بررسی قرار گرفت.

حسنی ادامه داد: نهادهای نظامی و انتظامی در استان کردستان املاک زیادی را در تصرف دارند که متأسفانه پروسه قانونی واگذاری و تملک آنها توسط این نهادها انجام نشده است .

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: در این جلسه بر این نکته تأکید شد که در راستای قانونمند نمودن املاک در تصرف گامهای  لازم برداشته شود که مورد تأیید تمامی حاضران قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: هم چنین تصمیم گرفته شد با تشکیل کمیسیون هایی تخصصی اقداماتی هم چون احصاء املاک در تصرف ،ارائه طرح توجیهی مناسب فعالیت های در حال انجام توسط نهادهای نظامی و  با تغییر لازم در کاربریها و پس از ارئه گزارش توسط این کمیسیون ها نسبت به واگذاری املاک تصرف شده اقدام قانونی انجام شود.