شناسهٔ خبر: 70936 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک وزیر راه و شهرسازی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار:

۱۷ مرداد ماه بهانه‌ای برای تکریم خبرنگارانی است که همچون "شهید صارمی" بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح می‌دهند

محمد اسلامی محمد اسلامی در پیامی با پاسداشت روز خبرنگار، این روز را بهانه‌ای برای تکریم از خبرنگارانی خواند که همچون" شهید صارمی" بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در متن پیام محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به مناسبت پاسداشت روز خبرنگار آمده است:  امسال ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار با ماه  ذی الحجه مصادف شده  و در ذکر عظمت این روزها همین بس که دو عید بزرگ مسلمانان "عید سعیدقربان" و "عید غدیر خم" در اين ماه عزيز و بزرگ واقع شده است.

وجه نامگذاري سالروز شهادت يك خبرنگار به عنوان «روز خبرنگار» نه تنها يادآور جايگاه  و پاسداشت فرهنگ ايثار و شهادت در كشورمان است، بلكه مي‌تواند اشاره‌اي به برخي از مشخصه‌هاي مشترك بين شهيد و خبرنگار نيز داشته باشد كه خلوص و شجاعت از اين ويژگي‌ها است؛ خلوص در جريان انعكاس خبر و شجاعت در مسيري كه خبرنگار را آماده شهادت در راه آرمان‌هاي خود مي‌كند.
     ۱۷ مرداد هر سال بهانه اي است براي تكريم از خبرنگاراني كه همچون شهيد محمود صارمي بقاي حقيقت را به بقاي خود ترجيح دهند .
شايسته مي‌دانم از  همت والا و پرثمر خبرنگاران عزيز قدرداني و تشكر كنم؛ اطمينان دارم كه با همراهي و همدلي و نقدهاي سازنده آنها مي توان موانع را از سر راه برداشت و به آينده‌اي روشن براي مردم و كشور عزيزمان اميدوار بود.
از ايزد منان براي شما خبرنگاران گرامي سلامتي، بهروزي و تداوم خدمت در اين عرصه خطير را مسئلت دارم.
محمد اسلامي
وزير راه و شهرسازي"