شناسهٔ خبر: 70964 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی:

بازگشت بدون دغدغه حجاج کشورمان یکی از اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی است

هواپیما هما معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: بازگشت بدون دغدغه حجاج یکی از اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی است که در این رابطه‌ برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا زائرین خانه خدا بدون هیچ مشکلی به کشور بازگردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم ‌نژاد معاون حمل ‌نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عمليات اعزام حجاج و پايان ‌يافتن پروازهای رفت حج تمتع امسال، گفت: در روز ۱۷ تيرماه اولين پرواز و در ۱۵ مردادماه آخرين پرواز انجام شد که درمجموع ۸۸۵۴۳ زائر با ۳۶۰ پرواز از ۱۹ فرودگاه كشور به سرزمين وحی مشرف شده‌اند.

وی افزود: حدود ۲۶ درصد اين تعداد، ۲۲۹۵۸ مسافر با ۹۴ پرواز از فرودگاه امام ‌خمينی (ره) اعزام شده و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین مسافر اعزامی به سرزمین وحی را داشته‌اند.

آدم نژاد در ادامه تصریح کرد: امسال به دليل عدم همكاری كشور عربستان در اعزام حجاج و عدم موافقت این کشور با اعزام حجاج با سایر ایرلاین های ایرانی، تمام پروازها توسط هواپيمايی جمهوری اسلامی(هما) انجام شد كه باوجود حجم بالای پروازها، ۷۹ درصد از كل پروازها با تعجيل به‌موقع و با كم‌ترين تأخیر انجام‌شده است و در ساير پروازها ميانگين تأخیر ۱۹ دقيقه بوده ‌است كه خوشبختانه رضايتمندی حجاج را به همراه داشته ‌است.

وی در ادامه با تشكر از زحمات شبانه‌روزی سازمان هواپيمايی كشور، شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام و به‌ویژه هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران در انجام اين مسئوليت خطير، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ريزی و هماهنگی‌های انجام‌شده در تلاشيم كه عمليات برگشت حجاج به كشور نيز مطابق با برنامه و باکیفیت مطلوبی انجام شود.

معاون وزیر حمل‌ونقل راه و شهرسازی تأکید کرد: قطعاً بازگشت بدون دغدغه حجاج یکی از اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی است که در این رابطه‌ برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا زائرین خانه خدا بدون هیچ مشکلی به کشور بازگردند.