شناسهٔ خبر: 70982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سهم ۲/۲ درصدی استان سمنان از حمل و نقل کالا در کشور

کامیون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از جابه‌جایی بیش از سه میلیون و 200 هزار تن کالا از استان سمنان به کل کشور در چهارماهه سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان, احسان منصور کیایی اظهار داشت : استان سمنان با در اختیار داشتن منابع غنی معدنی، نزدیکی با استان تهران، دارا بودن شبکه ارتباطی راه  و راه‌آهن از نظر اقتصادی جایگاه در خور توجهی در اقتصاد کشور دارد.

وی با اشاره به جابجایی بیش از نه میلیون  و هفتصد هزار تن کالا از استان سمنان به سایر نقاط کشور در سال ۹۷افزود : استان سمنان سهم ۲/۲ درصدی از حمل و نقل کالا در کشور را داراست و از این لحاظ در جایگاه چهاردهم کشور قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  با اشاره به اینکه  عمده کالای جابجا شده از استان را به ترتیب گچ ، سیمان ، خاک معدنی ، نمک ، کنجاله ، گندم ، سنگ گچ و انواع شمش تشکیل می دهد افزود : یکی از معضلات در این بخش جابجایی درصدی از محمولات معدنی  بدون بارنامه است که این موضوع خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره حمل و نقل و زیرساختهای راه در استان وارد می کند .

کیایی افزود : بمنظور تسهيل در ارائه خدمات و ساماندهي حمل و نقل محمولات معدني در مراكز عمده توليد بار و معادن دورافتاده اقداماتی از سوی این اداره کل انجام گرفته است .

شایان ذکر است : ۸۶ شرکت حمل و نقل داخلی و بین المللی کالا در استان فعال بوده و بیش از ۴۵۰۰ نفر راننده در بخش حمل و نقل جاده ای کالا فعالیت می کنند.