شناسهٔ خبر: 70999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راهداري كرمان:

کاهش منابع مالی، مانع ايمن‌سازی جاده‌های کرمان نشده است

بازدید کاهش منابع مالی در شرایط تحریم ها نتوانسته به مانعی برای فعالیت نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت ایمن‌سازی راه‌های این استان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، سیدعلی حاج سیدعلیخانی در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوري اسلامي مركز كرمان به مناسبت روز خبرنگار افزود: اگرچه اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای امسال نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته، اما با فعالیت های شبانه روزی  به لحاظ میزان کاهش تلفات جاده ای از استان های نخست کشور هستیم و در این زمینه آمار تلفات جاده ای در کشور ۲.۲ درصد افزایش داشته و این آمار در استان کرمان ۱۱ درصد کمتر شده  است.

حاج سيد عليخاني با بیان اینکه نیروهای راهداری به صورت شبانه روزی مشغول خدمات رسانی به هموطنان و هم استانی‌ها گرامي هستند، اظهار داشت: ۱۳ هزار کیلومتر طول راه‌های آسفالته استان کرمان است که اعتبارات تخصیص یافته به این اداره کل، کفاف هزینه های جاده های استان کرمان را نمی‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: فعالیت مضاعف نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جبران کمبود اعتبارات امسال می شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان در سامانه های جاده ای رتبه دوم کشور را دارد بیان کرد: در آسفالت و بهسازی جاده ها رتبه دوم کشور را داشتیم که ایرنا به خوبی اقدامات انجام شده را منعکس کرده است.

حاج سیدعلیخانی با اشاره به اوضاع اقتصادی کنونی و مشکلات تحریم ها ادامه داد: بسیاری از تجهیزات، قطعات و امکانات مورد نیاز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای وارداتی است و تحریم ها تاثیر بسیاری بر این حوزه گذاشته و در این شرایط سعی کردیم از امکانات داخلی استفاده و راه های ایمنی در اختیار مردم قرار دهیم

وی افزود: ۷۰ درصد عامل اصلی در تصادفات و تلفات جاده ای عوامل انسانی است که آموزش ها نقش خوبی می تواند در این حوزه بگذارد  و با ارائه آموزش ها به موتورسواران، رانندگان و وانت بارها رتبه نخست کشور را در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای کسب کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان عنوان کرد: نقش خبرگزاری ایرنا در فرهنگسازی برای کاهش این آمار بسیار تاثیر گذار بوده است و امیدواریم امسال نیز همانند سال گذشته این خبرگزاری برای کاهش آمار تلفات و حوادث جاده ای اثرگذار باشد.