شناسهٔ خبر: 71029 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت زیرگذر حاجی آباد محور اراک- سلفچگان

زیرگذر معاون راهداری استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی احداث زیرگذر حاجی‌آباد در محور اراک- سلفچگان ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علیرضا اختری با اشاره به گزارشی از عملکرد زیرگذرهای حاجی‌آباد، نادرآباد و کردیجان استان مرکزی، اظهار داشت: زیرگذر حاجی‌آباد واقع در محور اراک – سلفچگان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال ۹۷-۹۸ در حال اجراست، گفت: تاکنون ۷ هزار و ۵۵۰ مترمکعب خاکبرداری، ۲ هزار و ۱۲۰ مترمکعب بتن‌ریزی و ۵ هزار مترمربع عملیات روسازی برای این پروژه انجام شده است.

اختری  به عملیات اجرایی زیرگذر نادرآباد واقع در محور فرمهین-آشتیان اشاره کرد و افزود: این پروژه در سال ۱۳۹۶ با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال  جهت عملیات خاکبرداری، اجرای باکس بتنی و اجرای دیوار حائل بتنی آغاز به کار کرد و در سال ۹۷ نیز ۲ هزار میلیون ریال اعتبار جهت تکمیل عملیات اجرایی تا مرحله روسازی اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: این پروژه در حال حاضر با اعتباری بالغ بر ۶۵۰۰ میلیون ریال در مرحله اجرای ۴۵۰۰ مترمربع عملیات روسازی راه قرار دارد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به عملیات اجرایی زیرگذر کردیجان واقع در محور آشتیان-راهجرد اظهار کرد: این پروژه در سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۱۲۰ میلیون ریال و اجرای عملیات‌های خاکبرداری به حجم ۳ هزار مترمکعب، ۶۰۰ متر قالب بندی، هزار و ۴۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی اجرایی شد و برای سال جاری وادامه کار با  ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت عملیات اجرای دال بتنی، خاکبرداری و خاکریزی، جدول گذاری، آسفالت و ... در دستور کار اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری استان مرکزی قرار دارد.