شناسهٔ خبر: 71031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۴۹ درصدی تناژ بار حمل شده سیستان و بلوچستان در چهار ماه اول امسال

تریلی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از حمل بیش از ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تن کالا در استان از طریق حمل و نقل عمومی باری جاده‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: میزان بار حمل شده تحت صحابت بارنامه جاده ای در چهار ماهه سال جاری، ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کرد با اعلام اين مطلب  اظهار داشت: از این میزان کالا ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار تن كالا به  مقاصد درون استانی و یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن کالا به مقاصد مختلف خارج از استان حمل شده است. عمده ترین کالاهای حمل شده از استان شامل فرآورده های نفتی، سیمان و هندوانه است که توسط  ۹۴ هزار دستگاه  کامیون حمل شده است.

سرپرست اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان به فعالیت  ۱۱۱ شرکت حمل و نقل داخلی کالا در بازه زمانی ۴ ماهه اشاره کرد و افزود حمل به موقع کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی و تولیدات استان نظیر سیمان در کنار تخلیه سریع و حمل به موقع کالاهای وارده به بندر چابهار توسط کشتی های پهلو گرفته در بندر چابهار، از اولویت های این شرکت هاست.

وی در پایان به اجرای طرح توزیع سوخت ناوگان حمل و نقل باری بر اساس پیمایش در استان سیستان و بلوچستان اشاره نمود و گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده از عملکرد ناوگان و داده کاوی مستمر، با شناسایی ناوگان فاقد عملکرد مناسب و قابل قبول، نسبت به تصحیح و در مواردی حذف سهمیه سوخت آن توسط مراجع ذیربط اقدام لازم صورت می پذیرد.