شناسهٔ خبر: 71092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی ۷۱۷ هزار مترمربع برای اجرای طرح اقدام ملی در کردستان

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه ساخت مسکن مددجویان در معمولان طرح اقدام ملی از طرح های دولت برای تامین مسکن مورد نیاز برخی از اقشار جامعه بوده که برای اجرای آن در کردستان ۷۱۷ هزار مترمربع مربع زمین شناسایی شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان کردستان، محمدصدیق ثابتی اظهار داشت: ۷۱۷ هزار متر مربع اراضی شناسایی شده شامل اراضی در اختیار دستگاه های اجرایی ۹ شهرستان است که می توان در آن پنج هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی را احداث کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه بیشترین میزان این اراضی با ۲۴۲ هزار متر مربع با قابلیت یک هزار و ۴۰  واحد در کامیاران است اضافه کرد: میزان اراضی شناسایی در سنندج با ۱۹۸ هزار متر مربع با قابلیت تخصیص یک هزار و ۱۲۸ واحد و در سقز با ۱۴۳ هزار مترمربع در یک هزار و ۴۶۰ واحد است که رتبه های دوم و سوم هستند.

وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی در انتظار ابلاغیههای وزارت برای ادامه اجرای این طرح بوده و اراضی شناسایی شده در شهرستان بانه شامل ۳۰ هزار متر مربع با قابلیت تخصیص ۲۴۸ واحد و در مریوان شامل ۲۳ هزار متر مربع با قابلیت تخصیص ۲۳۲ واحد  وشهرستان بیجاربا۲۴هزار مترمربع و۴۸۰واحدمسکونی است.

ثابتی افزود: در این طرح دیواندره ۳۵ هزار مترمربع با قابلیت تخصیص ۴۵۰ واحد، دهگلان ۱۵ هزار مترمربع با قابلیت تخصیص ۱۴۴ واحد و  قروه هشت هزار متر مربع با قابلیت تخصیص ۲۶۰ واحد شناسایی شده است.

طرح اقدام ملی با چشم انداز ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال های ۹۸ و ۹۹ است که در قالب آن ۲۰۰ هزار واحد از طرح در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در اراضی دولتی داخل شهرها، ۱۰۰ هزار واحد نیز در بافت فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری احداث می‌شود.