شناسهٔ خبر: 71098 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۶ درصدی سفرهای جاده‌ای در خراسان جنوبی

تردد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از افزایش ۶ درصدی سفرهای انجام شده در اولین ماه از فصل تابستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی, جعفر شهامت از افزایش ۶ درصدی سفرهای انجام شده در اولین ماه از فصل تابستان خبر داد و گفت: در اولین ماه از سفرهای تابستانی سال جاری (تیر ماه) تعداد ۱۷۰ هزار و ۹۹۹نفر مسافر با انجام ۱۵هزارو ۶۶۷ سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شدند که سفرهای انجام شده نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از افزایش ۶ درصدی برخوردار بوده است.

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان، تکریم ارباب رجوع، رفتار توأم با احترام و ادب و خدمات مطلوب در حین سفر برای مسافران و استفاده از محلهای مناسب و مطمئن برای توقف مسافرین در طول مسیر را از اولویت های مهم و یک ضرورت اساسی برای شرکتها ، مؤسسه و شعب حمل ونقل مسافر استان دانست و افزود: هم اکنون افزون بر ۵۹۷ دستگاه انواع وسیله نقلیه عمومی برون شهری اعم از ناوگان اتوبوسی ویژه ،vip ، ناوگان سواری کرایه و مینی بوسی در بخش حمل و نقل مسافر فعالیت دارند و ارائه خدمات به مسافران تابستانی در مقاصد مختلف درون و برون استانی را عهده دار است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: استانهای تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کرمان بیشترین مقاصد سفر مسافرین از مبدأ استان خراسان جنوبی بوده است.

وی یادآور شد: برای سهولت دسترسی مسافران به خدمات این بخش علاوه بر تأمین بلیت از طریق دفاتر فروش بلیت سطح شهر و وب سایت های فروش بلیت شرکت ها، امکان تهیه بلیت از طریق دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهرهای استان نیز فراهم شده است تا مسافرین بتوانند نسبت به خرید بلیت رفت و برگشت سفر اقدام نمایند.

شهامت تصریح کرد: کنترل و نظارت بر وضعیت پایانه های مسافری، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، مراکز مکانیزه معاینه فنی با هماهنگی دستگاههای مرتبط تا پایان اجرای طرح تابستانی در دستور کار تیم های نظارتی این اداره کل قرار دارد و تلاش خواهد شد تا با افزایش ارایه خدمات شرایط ارتقاء سطح خدمات به مسافرین از جمله رعایت مسائل ایمنی، بهداشتی، کاهش توقف ها در طول مسیر، شاهد رشد بیشتر سفرهای بین شهری و افزایش جابجایی مسافر با ناوگان عمومی مسافری جاده ای باشیم.

وی، در ادامه به روش های نوین ارائه خدمات حمل و نقلی از جمله سفرهای کریدوری، ایجاد سکو و دفاتر مسافرتی در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی اشاره نمودند و افزود: تفاهم نامه ای فی ما بین انجمنهای صنفی شرکتهای مسافری و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان منعقد گردیده که با اجرای موضوع شاهد ارائه خدمات در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی به مسافرین بین راهی خواهیم بود.

در پایان شهامت افزود: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانی در استان خراسان جنوبی خواهد بود.