شناسهٔ خبر: 71102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلوگيري از ۳۰ مورد ساخت و ساز غيرمجاز درجاده‌های استان كرمان

رفع تجاوز مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌ای استان كرمان گفت: اداره حريم و ايمنی راه‌های اين اداره كل از ابتداي امسال از ۳۰ مورد ساخت و ساز غير مجاز در حريم قانوني راه‌ها جلوگيری کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان، سيدعلي حاج سيدعليخاني اظهار داشت: حفظ و صیانت از حریم راه هاي استان را يكي از وظايف ذاتي این اداره کل دانست  و اعلام کرد كارشناسان اداره حريم و ايمني راههاي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان  از ابتداي امسال از ۳۰ مورد ساخت و ساز غير مجاز در حريم قانوني راهها جلوگيري نموده اند و  باحدود ۱۰۰۰ ساعت گشت  حريم،  نسبت به شناسایی و جمع آوری ۸۰۰ مورد تابلوی غیرمجاز اقدام نموده اند.

حاج سيدعليخاني با اشاره به اين مطلب كه از اول امسال  ۱۰ مورد درختکاری غیرمجاز  جمع آوري شده افزود:  با اخذ دستور قضايي، ۱۷ مورد ساخت ساز غير مجاز در حريم راههاي استان تخريب گرديده، استان ما  از نظر طول راههاي شرياني، رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده و  اداره كل راهداری و حمل و نقل استان  مسئولیت نگهداری ۶ هزارو ۶۵۰ کیلومتر راه تحت حوزه  و حدود ۶هزار و ۸۰۰ كيلومتر راه روستايي را برعهده دارد.

وي تصريح كرد: قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز، منظر آرایی، شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی، شانه سازی، لكه گیری رویه راه ها، تخلیه قنوها، نگهداری از ابنیه و تونلها، حذف اختلاف سطح در جاده ها، ریزش برداری از حریم راه ها و ... را از جمله عملیات مستمر و در حال اجرای همیشگی راهداران است.

مدیر کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اظهار داشت: راهداران ، حریم جاده  را خط قرمز همیشگی خود می دانند و هرگونه تجاوز به حریم را به دقت دنبال نموده و در راستای حذف آن از طریق قوانین و مقررات و هماهنگی با دادستان و نیروی انتظامی اقدامات لازم را به عمل می آورند.

وی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه ها را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات جاده ای دانست و افزود: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیكی و امكان بروز تصادف های با ضریب شكنندگی و صدمه بالا است كه جلوگیری از تجاوز به حریم راه ها علاوه بر آرامش بصری برای كار برون جاده ای موجب افزایش ایمنی و كاهش شدت سوانح رانندگی می شود.