شناسهٔ خبر: 71103 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برقراری پرواز دوشنبه-مشهد-دوشنبه

تاجيك اير برنامه پرواز منظم مسافربری میان مشهد و دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان با هواپیماهای شرکت هواپیمایی تاجیک ایر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی با اشاره به برقراری پرواز دوشنبه-مشهد-دوشنبه گفت: این پرواز روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته با استفاده از هواپیمای بویینگ ۷۶۷ در مسیر رفت و برگشت مشهد - دوشنبه انجام می شود.

محمدباقر قاسم زاده افزود: پیش از این در خرداد ماه گذشته پروازهای مشهد - دوشنبه از سوی "شرکت هواپیمایی وارش" نیز برقرار شده بود.

پیش از این دو شرکتهای هواپیمایی "آسمان و تاجیک ایر" در مسیر رفت و برگشت مشهد - دوشنبه و همچنین تهران - دوشنبه برنامه پرواز مسافربری داشتند که از پارسال متوقف بود لذا مسافرانی که قصد رفت و آم بیت ایران و به تاجیکستان را داشتند مجبور به سفر از مسیر غیرمستقیم و از طریق کشورهای ثالث بودند که علاوه بر افزایش هزینه، موجب طولانی شدن زمان سفر می‌ شد.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک ایران است. به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها روزانه تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه مشهد انجام می‌ شود.