شناسهٔ خبر: 71127 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

افزایش ۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار/ رشد ۲ برابری صادرات غیرنفتی از بندر چابهار/ تردد کشتی‌های لاینر به صورت منظم بین بنادر هندوستان و چابهار برقرار است

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در ۴ ماهه نخست سال ۹۸، آمار کل تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر چابهار در مجموع ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با اشاره به عمق ۱۶ و نیم متری اسکله‌های بندر شهید بهشتی چابهار و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری اظهار کرد: این بندر قابلیت پذیرش کشتی‌های سایز بزرگ و انواع کالا را دارا است.

وی افزود: تردد کشتی‌های لاینر بصورت منظم بین بنادر کشور هندوستان و چابهار و همچنین ترانزیت این کالاها به کشور افغانستان موجب رونق محور شرق کشور و استان سیستان و بلوچستان شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ۴ ماهه نخست امسال آمار کل تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مجموع ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است اظهار کرد: طی این مدت بندر چابهار روند رو به رشدی را نسبت به دوره قبل سپری کرده است.

آقایی با اشاره به رشد ۲ برابری صادرات غیرنفتی از بندر چابهار در ۴ ماهه نخست سال جاری، گفت: خوشبختانه در صادرات کالاهای غیرنفتی تا پایان تیرماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی بوده ایم.

به گزارش سازمان بنادر ودریانوردی، وی ادامه داد: همچنین بندر چابهار در عملیات تخلیه و بارگیری به صورت کاپوتاژ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۰۰ درصد افزایش بهره مند شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در خصوص تخلیه و بارگیری مواد نفتی عنوان کرد: در عملیات تخلیه مواد نفتی که به صورت کاپوتاژ صورت می گیرد نیز رشد بیش از ۱۰۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بوده ایم.