شناسهٔ خبر: 71164 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

صدور بارنامه الکترونیکی واحد و کریدور‌های ترانزیتی در اجلاس روسیه و ترکمنستان بررسی شد/ لغو روادید رانندگان ترانزیت در نشست سه جانبه در دست پیگیری قرار گرفت

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اجلاس سوچی و نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای خزر را گامی مثبت در جهت هماهنگسازی و یکسان‌سازی جریان عبور کالا با صدور بارنامه الکترونیکی واحد عنوان کرد و بحث و بررسی پیرامون تکمیل و توسعه کریدور شمال-جنوب و خلیج فارس-دریای سیاه را مهم برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی که پس از اجلاس ترکمنستان برای شرکت در «نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل ایران، روسیه و آذربایجان» به سوچی روسیه سفر کرده بود، توسعه روابط حمل‌ونقل ریلی، حذف روادید رانندگان کامیون، تکمیل کریدور شمال-جنوب ‌و گسترش روابط دریایی را مهم‌ترین موارد مذاکره با همتایان خود در این نشست عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اجلاس سوچی و نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای خزر به برداشتن گامی مثبت در جهت هماهنگسازی و یکسان‌سازی جریان عبور کالا با صدور بارنامه الکترونیکی واحد از مبدا تا مقصد کمک کرد.

وی بررسی رفع موانع خواسته و ناخواسته در مرزهای سه کشور را نکته بعدی برشمرد و گفت: با شروع این مذاکرات لغو روادید رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی در دست پیگیری قرار گرفته است.

اسلامی در ادامه به بحث و بررسی پیرامون ایجاد کریدور خلیج فارس-دریای سیاه اشاره کرد و گفت: راه اندازی کریدور خلیج فارس-دریای سیاه با هدف توسعه ترانزیت از اهمیت بالایی برخوردار است.