شناسهٔ خبر: 71169 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران در گفت و گو با رادیو مطرح کرد؛

رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور با وجود تحریم‌های آمریکا

بندر شهید رجایی جلیل اسلامی گفت: با وجود تحریم های آمریکا ۸۸ میلیون تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در بنادر کشور تخلیه وبارگیری شده که رشدی ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گویی با رادیو اظهار داشت: بطورکلی ۸۸ میلیون تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در بنادر تجاری و حاکمیتی موجود در کشور تخلیه وبارگیری شده که رشدی چهار درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از این تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی اعم از کانتینری و غیر کانتینری و کالاهای اساسی در این مدت ۴۶ میلیون تن بوده که نزدیک به هشت درصد نسبت به سال قبل رشد را تجربه کرده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: تمامی این آمار و اطلاعات بیانگر اینکه شریان تجاری کشور روند پر رونق و مثبتی را در حال طی کردن است.

وی در ادامه افزود: عمده ورود کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر امام خمینی رحمت الله علیه صورت می گیرد.

اسلامی بیان داشت: بندر امام از نظر وسعت بزرگترین بندر کشور ودر عین حال از ظرفیت بالایی نیز برخوردار است.

وی گفت: امسال شش میلیون تن فقط کالای اساسی از بندر مزبور وارد کشور شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران افزود: ظرفیت این بندر برای تمامی کالاها در سال بیش از ۶۰ میلیون تن و ظرفیت در جا برای نگهداری کالاهای اساسی بیش از ۳,۵ میلیون تن است.

وی اظهارداشت: سازمان بنادر وظیفه تسهیل، ایجاد و توسعه زیرساخت ها، تامین تجهیزات و همچنین تسهیل گری برای ورود کشتی، تخلیه، بارگیری، نگهداری و همینطور تامین ایمنی و سلامت کالاها را برعهده دارد.

اسلامی در ادامه یادآورشد: مطابق قانون اختیار ترخیص و خروج کالا از بنادر برعهده سازمان گمرک ایران است.