شناسهٔ خبر: 71179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران در دیدار با فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن

تحقق اهداف و سیاستگذاری‌های توسعه شهری را منوط به صیانت از اراضی دولتی دانست

خردمند مدیر کل راه و شهرسازی مازندران در نشست با فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ، تحقق اهداف و سیاست گذاری های توسعه شهری را منوط به صیانت از اراضی دولتی دانست .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران, سید محمد نظری در اين دیدار ضمن تقدیر از فرمانده یگان حفاظت ، از مازندران به عنوان يك استان ويژه ياد كرد و عنوان نمود : تشكيل و فعاليت يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن با هدف حفظ و صيانت از اراضي ملي است.

به گفته مدیر كل راه و شهرسازي استان ، از آنجاكه حفظ حقوق بيت‌المال، جلوگيري از تصرف اراضي و كوتاه كردن دست افراد فرصت طلب از اهم وظايف يگان حفاظتي است، تلاش مي شود تا با اقدام به موقع، برخورد قاطع با متصرفان و متجاوزان به اراضي ملي براساس قانون صورت گيرد.

نظری ابراز اميدواري كرد: دستگاه ‌هاي اجرايي و قضايي همانند گذشته و بيش از پيش، همكاري و تعامل مناسبي براي برخورد با متخلفان در اين حوزه داشته باشند.

وی اظهار داشت: از آنجا که اراضی دولتی در محدوده حریم شهرها از ارزش چشمگیری برخوردار بوده و ضرورت حفاظت از این اراضی در اولویت  برنامه های این اداره کل قرار دارد ، چراکه نیازهای آتی شهر و اجرای برنامه های توسعه شهری در گرو صیانت از این سرمایه های ملی است .

نظری تصرف و هرگونه تجاوز به حریم اراضی  دولتی را دست اندازی به بیت المال دانست و گفت :امیدواریم این یگان با قدرت و همچون گذشته در برخورد با متخلفین موفق عمل نموده و بتوانیم با حفظ و حراست از این اراضی ، مسیر توسعه شهری و دیگر اهداف مترتب بر آن را محقق سازیم .

سرهنگ خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی و زمین مسکن کشور نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مدیر کل و یگان حفاظت اداره کل عنوان نمود : ماموریت این یگان رفع تصرف از کلیه املاک ،اراضی و اموال منقول و غیرمنقول و انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه هاست .

خردمند  با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای برای برخورد با زمین‌خواری داشتند و این موضوع به دغدغه‌ای برای مقام معظم رهبری و مسئولان تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه‌ها برای رفع این دغدغه وجود دارد.

فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن كشور عنوان کرد: اولویت نخست یگان حفاظت پیشگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی بوده و باید کاری کنیم که با حضور مقتدرانه، پوشش مناسب انتظامی و استفاده از امکانات روز بتوانیم از تصرف اراضی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اجرای حکم دستگاه قضا برای برخورد با متصرفان باید با هماهنگی دستگاه قضایی و سازمان راه و شهرسازی انجام شود، اظهار داشت: تلاش شده تا افسران باتجربه انتظامی، اطلاعاتی و اداری در این یگان‌ها به کار گرفته شوند.

خردمند در این مراسم با تاکید بر حفظ بیت‌المال به عنوان مهمترین دغدغه این سازمان و یگان گفت: افراد شاغل در اين يگان دارای ضابط خاص قضایی هستند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن كشور ادامه داد: آنچه برای من در این یگان مهم است ابتدا پیشگیری و سپس تشکیل پرونده قضایی تصرفات اراضی خواهد بود.

گفتنی است در ادامه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به اتفاق نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان و سایر متولین اداره کل  با فرمانده نیروی انتظامی استان و دادستان مرکز استان در راستای ایجاد تعامل بیشتر دیدار و گفتگو کردند .