شناسهٔ خبر: 71192 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قول مساعد رئيس سازمان هواشناسی برای پيگيری تجهيز باند دوم فرودگاه اردبيل به سامانه هواشناسی

سحر تاجبخش مسلمان مديرکل فرودگاه‎های استان اردبيل در پی بازديد معاون وزير راه و شهرسازی و رئيس سازمان هواشناسی کشور از فرودگاه اردبيل از قول مساعد وی برای پيگيری تجهيز باند ۲۵-۰۷ (باند دوم) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه اردبيل، سيدفخرالدين هاشمی گفت: خانم تاجبخش در اين سفر از پروژه‎های اجرا شده و در دست اجراي فرودگاه اردبيل همچون پروژه‎هاي ترمينال جديد، باند ۳۳-۱۵ و VIP بازديد كرد.

وي با بيان اينكه بر روي باند ۳۳-۱۵ يك سامانه هواشناسي RVR نصب شده است، افزود: يكي از مسائل ما نصب سامانه هواشناسي بر روي باند دوم فرودگاه است كه به دليل موقعيت آن، توسط ايستگاه هواشناسي پوشش داده نمي‎شود و در مذاكره‎اي كه داشتيم معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان هواشناسي كشور قول داد اين موضوع را پيگيري كند.

هاشمي همچنين در مورد پروژه‎هاي در حال اجراي فرودگاه گفت: اكنون ترمينال جديد دو منظوره داخلي و خارجي فرودگاه با وسعت ۸۱۰۰ مترمربعي و اعتبار ۶۰۰ ميليارد ريالي به اتمام رسيده است و به اميد خدا در سفر رياست جمهوري در اويل مهرماه ۹۸ افتتاح خواهد شد. همچنين پاويون دولت نيز به اتمام رسيده است كه در همين سفر افتتاح خواهد شد.

وي افزود: همچنين پروژه بهسازي باند ۳۳-۱۵ فرودگاه به پيشرفت ۴۸ درصدي رسيده است كه اعتبار در نظر گرفته شده براي بهسازي و تجهيز مجدد آن ۱۰۰۰ ميليارد ريال است.