شناسهٔ خبر: 71226 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه بازآفرینی شهری در استان اردبیل

بازآفرینی محلات ناکارآمد در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل شناسایی و بازآفرینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل جلسه بازآفرینی شهری با حضورمدیرکل دفترفنی استانداری، فرمانداران، شهرداران  و معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه پیرامون برخی از محلات شهری در اردبیل از جمله گلمغان ، ایران آباد، بازآفرینی در محلات داخل شهر از جمله رودخانه بالیقلو ، احداث پارک‌ها و پایگاه سلامت در محلات شهری اردبیل  و عملیات شدن آن گفت‌وگو شد.

همچنین در خصوص شهرستان های مشگین شهر ، پارس آباد ، خلخال ، نمین ، بیله سوار و گرمی نیز شناسایی محلات ناکارآمد و اقداماتی  که در خصوص آسفالت معابر ، ایجاد پایگاه های سلامت ، خانه های فرهنگ و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و فرسوده انجام گرفته است مباحثی صورت گرفت.

کنعانپور مدیرکل دفتر فنی استانداری  تصریح کرد: در سال گذشته ۷۱۳ مورد تسهیلات بافت فرسوده در سکونت گاه های غیر رسمی و بافت فرسوده توسط راه و شهرسازی استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری از محل تبصره ۱۸ تامین اعتبار یافته است ۲۰ درصد اعتبار تخصیصی جذب شده است.

در این جلسه مهندس باباخانی معاون بازآفرینی شهری  اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص بازآفرینی شهری و ضرورت آن صحبتهایی مطرح کردند. شهرداران شهرستان های مشگین شهر ، نمین ، پارس آباد و اردبیل نیز  از اقدامات انجام گرفته گزارشی در خصوص بازآفرینی شهری ارائه کردند.