شناسهٔ خبر: 71239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در جمع خبرنگاران خبر داد

افتتاح ۳۳ میلیارد تومان پروژه‌ عمرانی در استان بوشهر به مناسبت هفته دولت

رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از افتتاح ۳۴۵ واحد مسکن مهر و ۱۲ واحد تجاری مسکن مهر در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر,  فرزاد رستمی با بیان اینکه در هفته دولت شاهد افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه هستیم، اظهار کرد: محورهای مواصلاتی به تنگ ارم، بهسازی و اصلاح مسیر کلمه به بوشکان به طول ۱.۶ کیلومتر و فاز اول تقاطع غیرهمسطح برازجان از سمت شیراز، افتتاح ۳۴۵ واحد مسکن مهر و ۱۲ واحد تجاری مسکن مهر در صلح آباد بوشهر از جمله این پروژه هاست.

رستمی با اشاره به اینکه کل طول راه های استان بوشهر چهار هزار و ۴۳۴ کیلومتر است، افزود: ۶۷۹ کیلومتر بزرگراه، ۵۶۵ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۳۴۵ کیلومتر راه روستایی و ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی، راه های مواصلاتی استان بوشهر را تشکیل می دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با تاکید بر اینکه ۵۴۵ کیلومتر پروژه راه سازی در حال ساخت در استان وجود دارد، ادامه داد: که شامل ۱۰۱ کیلومتر راه اصلی، ۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۳۴۲ کیلومتر بزرگراه می شود و بخشی از این پروژه ها امسال زیر بار ترافیک می رود.

رستمی با اعلام انجام برآورد اولیه ۱۳ کیلومتر از باند دوم مسیر دیلم به سمت هندیجان، گفت: کل مسیر از گناوه به سمت شمال استان تا پاسگاه روستای شاه عبدالله شهرستان هندیجان ۴ خطه می شود.

وی با اشاره به راهسازی مسیر اهرم به برازجان، افزود: این پروژه در مرحله روسازی است و اگر مشکل تخصیص قیر حل شود ۱۲ کیلومتر از این بزرگاه امسال زیر بار ترافیک می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه ۱۴ کیلومتر از بزرگراه بوشهر به دیر زیر بار ترافیک است، اظهار کرد: این پروژه بین شهرستان تنگستان، دشتی و دیر مشترک است و به دلیل ترافیک زیادی که حدفاصل بوشهر به دلوار است و همچنین به دلیل عبور خودروهای شوتی تصادفات زیادی در این مسیر به وقوع می پیوندد.

رستمی همچنین با تاکید بر اینکه چهار قطعه از زیرسازی مسیر دیر به سمت متانول انجام شده است، بیان کرد: این بزرگراه شامل ۱۴ قطعه و به طول ۱۹۲ کیلومتر است در حالی که کل مسیر به صورت چهار خطه است و شرایط یک آزادراه را دارد.

وی همچنین با اشاره به پروژه در حال ساخت جاده وفاق حدفاصل شهرستان دیر به کنگان، گفت: برآورد اولیه این پروژه ۸۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۲ میلیارد تومان آن از وزارت نفت و مابقی اعتبارات از محل استان تامین می شود و تاکنون فقط ۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رستمی با بیان اینکه زیرسازی پروژه وفاق از سمت کنگان انجام شده و فقط مراحل روسازی مانده است، ادامه داد: از دیر تا خور، عملیات قلوه ریزی و خاکریزی انجام شده است.

وی افزود: طرح وفاق ۱۰ کیلومتر است و پیشرفت فیزیکی آن ۴۵ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با تاکید بر اینکه ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد تعداد کل مسکن مهر استن بوشهر بوده است، یادآور شد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۶۵۷ واحد افتتاح شده و ۲ هزار و ۳۲ واحد در سال ۹۸ افتتاح می شود. مابقی نیز یا مشکل حقوقی دارد یا به صورت خودمالک است و دولت در تکمیل آن نقشی ندارد.

رستمی با بیان اینکه یک هزار و ۳۸۵ هکتار محدوده فرسوده در استان بوشهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: بافت فرسوده استان شامل ۷۲ محله است که بیش از ۱۸۳ هزار نفر جمعیت در این محلات زندگی می کنند و توانمندسازی ۱۳ محله بافت فرسوده در برنامه سال جاری است.

وی ادامه داد: بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن قیر به شهرداری برازجان برای نوسازی بافت فرسوده این شهر از طرف راه و شهرسازی استان کمک شده است.

رستمی در خصوص اقدام ملی تولید مسکن بیان کرد: در راستای برنامه جامع طرح اقدام ملی مسکن در بعضی شهرهای استان که ارزش زمین بالا نیست، با تحویل زمین به بنیاد مسکن و ساخت واحد مسکونی افراد مراجعه می کنند.

وی اظهار کرد: در این خصوص سهم شهر جدید عالی شهر ۲ هزار واحد است.