شناسهٔ خبر: 71247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف از اراضی دولتی در بوشهر

رفع تصرف مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در یکسال گذشته ۱۴۲.۵هکتار از زمین‌های ملی و تحت مالکیت دولت تصرف شده در استان بوشهر با همکاری دستگاه قضایی از دست سودجویان رفع تصرف شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر ، فرزاد رستمی در جلسه بررسی روند اجرایی طرح‌های مسکن مهر در شهرهای استان بوشهر با بیان اینکه سهم استان بوشهر از مسکن مهر ۳۴هزار و ۷۱۵ واحد است اظهار داشت: تاکنون از این تعداد ۳۱هزار و ۶۵۷ واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

وی از افتتاح  ۲هزار و ۳۲ واحد مسکن مهر در امسال خبر داد و بیان کرد: از واحدهای مسکن مهر  ۱۹هزار و ۲۰۶ واحد در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه ۹۱۶ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است تاکید کرد: از این تعداد ۴۳۸ واحد در بوشهر به نیروی انتظامی واگذار و ۴۹۸ واحد بدون متقاضی در برازجان باید تعیین تکلیف شود.

رستمی به طرح‌های روبنایی در ساخت مسکن مهر پرداخت و افزود:  در راستای ارائه خدمات روبنایی۹ مسجد، ۶ مدرسه، چهارمجتمع تجاری معادل ۱۱۲ واحد تجاری، ۷ فضای سبز  ساخته شد و  یک واحد  بهداشتی درمانی و ۲ مدرسه در بوشهر و خورموج در دست ساخت است.

وی به  بهسازی محله‌های ناکارآمد پرداخت و تصریح کرد:از ۳۸ شهر استان بوشهر۱۲ شهر استان دارای ۷۲ محله ناکارآمد به مساحت یک‌هزار و ۶۸۵ هکتار با ۱۸۳هزا رو ۴۳۸ نفر جمعیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه از این میزان ۳۸هکتار مربوط به محدوده تاریخی، ۷۷۰هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۸۷۷هکتار بافت میانی است تصریح کرد: بوشهر و برازجان بیشترین محله‌های ناکارآمد و سکونتگاه غیررسمی در استان دارا هستند.

رستمی بیان کرد: تاکنون در این محله‌ها یک مدرسه ۱۲ کلاسه، اصلاح و نوسازی شبکه آب، ساماندهی دره و بهسازی معابر و پایگاه سلامت به میزان ۴۰میلیارد ریال سرمایه گذاری و۴۲میلیارد ریال پروژه نیز در حال اجراست.

وی به تسهیلات نوسازی و خرید مسکن اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۴ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر و ۱۵۹ واحد به بانک معرفی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ۴۳۲ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر محله‌های هدف استان توزیع شده افزود: اکنون  به میزان ۴۴ میلیارد ریال پروژه در محله‌های ناکارآمد شهرهای برازجان، بوشهر، خورموج و اهرم در دست اجراست.

رستمی از رفع تصرف زمین‌های تصرفی ملی و دولتی خبر داد و خاطر نشان کرد:در یکسال گذشته ۱۴۲.۵ هکتار از زمین‌های ملی استان بوشهر با همکاری دستگاه قضایی از دست سودجویان رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۵هکتار زمین‌های رفع تصرفی در قالب ۳۵۰ مورد مربوط به سال گذشته  است گفت: ۷.۵ هکتار دیگر نیز در قالب ۱۳۵ مورد در ۴ ماه نخست امسال رفع تصرف شده است.