شناسهٔ خبر: 71253 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

باید قدردان تلاش‌های کارکنان بی‌ادعای هواشناسی بود

دیدار تاجبخش با امام جمعه تبریز سید محمدعلی آل‌هاشم سازمان هواشناسی را از نهادهای مهم کشور برشمرد که وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید قدردان تلاش‌های کارکنان بی‌ادعای این سازمان بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌سحر تاج‌بخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور و هیات همراه در بخشی از سفر دو روزه خود به استان آذربایجان شرقی با آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار بر اهمیت نقش هواشناسی در کشور تاکید کرد و گفت: ‌امروزه هواشناسی در همه حوزه‌ها حتی در سفرهای دریایی، ‌ریلی و هوایی نقش به‌سزایی دارد و اکثر ارگان‌ها نیازمند اطلاعات هواشناسی هستند.

وی با اشاره به وظیفه سنگینی که سازمان هواشناسی دارد، افزود: در کشورمان چند سازمان مهم وجود دارد که هواشناسی هم یکی از این سازمان‌ها است و اطلاعاتش برای جامعه مفید بوده و کارکنان هواشناسی بدون ادعا و بدون این که دیده شوند، وظیفه سنگینی را انجام می دهند و باید قدردان زحمات این پرسنل زحمت کش بود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز در بخشی از این دیدار به تبیین نقش هواشناسی در حوزه‌های مختلف پرداخت و با اشاره به بارش‌های فروردین‌ماه سال جاری در کشورگفت: ‌پیش‌بینی‌های ما در اصفهان،‌ گلستان و چهار محال و بختیاری کمک کرد مدیریت بحران، کار تخلیه مردم را سریع انجام دهد که این باعث شد حداقل تلفات را در آنجا داشته باشیم.

‌معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تجهیزات ناوگان پرواز افزود: ‌ در فرودگاه تبریز تجهیزات ناوگان پرواز وجود دارد و در سازمان هواشناسی آمادگی داریم تجهیزاتمان در هر فرودگاهی که نیاز باشد را ارتقاء دهیم.

تاج‌بخش با اشاره به عضویت کشورمان در شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی افزود: ‌سازمان هواشناسی  جهانی ١٩٤ عضو دارد ولی ٣٧ نفر عضو شورا بوده و حق رای دارند؛ تقریبا حدود ١٥ سال بود که ما در این شورا نماینده‌ای نداشتیم اما به لطف خداوند و به کمک وزیر و دولت توانستیم امسال عضویت این شورا را بگیریم و بتوانیم جزو این ٣٧ کشور باشیم.