شناسهٔ خبر: 7127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان بوشهر برگزار شد

اجرای برنامه‌های متنوع در هفته جهانی ایمنی برای کودکان

هفته جهانی ایمنی مديريت راهداري راه و شهرسازي استان بوشهر گفت: مساله ایمنی در حمل و نقل جاده ای همواره از اهمیت خاصی برخوردار است و آمار تصادفات و میزان خسارت های وارده این موضوع را تایید می کند که لازم است دستگاه های متولی در ارتقای ضریب ایمنی راه ها و کاهش تلفات و خسارت رانندگی در استان همکاری های لازم را داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استان بوشهر مهندس عبدالكريم اخترشناس با بیان این که ایمنی راه ها با همکاری مطلوب مردم و دستگاه های متولی ارتقا می یابد گفت: در هفته جهانی ایمنی برای کودکان از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت ماه برنامه های مختلفی در سطح مدارس استان با هدف افزایش آگاهی کودکان برگزار شد.

مهندس اخترشناس افزود: ارتقای دانش و سطح آگاهی دانش آموزان از طریق اجرای برنامه های آموزشی ، نمایشی و توزیع اقلام و لوازم  کمک آموزشی به دانش آموزان و ایمن سازی فیزیکی محدوده مدارس و دیوارنویسی با شعارهای هفته جهانی ایمنی برای کودکان در مدارس از جمله اقداماتی است که باعث ارتقای ضریب راه ها و کاهش بار ترافیکی و تصادفات و تلفات جانی دانش آموزان در مدارسی که در حاشیه جاده ها قرار دارند می شود.

وی خاطرنشان کرد: مساله ایمنی در حمل و نقل جاده ای همواره از اهمیت خاصی برخوردار است و آمار تصادفات و میزان خسارت‌های وارده این موضوع را تایید می‌کند که لازم است دستگاه های متولی در ارتقای ضریب ایمنی راه ها و کاهش تلفات و خسارت رانندگی در استان همکاری های لازم را داشته باشند.

مهندس اخترشناس در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای برنامه های آموزشی و ایمنی و تلاش دست اندرکاران امر در هفته جهانی ایمنی برای کودکان در استان خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان با هدف آشنایی و ترویج فرهنگ رانندگی صحیح و احترام به قوانین در کودکان از سنین پایین باید اجرا و عملیاتی شود.

مديريت راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر اظهار داشت : آموزش قوانین به کودکان در این سنین موجب یادگیری و اجرای قوانین در آینده می شود و والدین این کودکان باید با تشویق آن ها در زمینه احترام به قوانین این فرهنگ را در کودکان تقویت کنند.

نظر شما