شناسهٔ خبر: 71279 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن:

۳۳۲ مورد رفع تعرض از اراضی دولتی در تیرماه در کشور صورت گرفت

یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن جواد خردمند از رفع ۳۳۲ مورد تعرض در تیر ماه ۹۸ خبر داد و گفت: ۸۵ مورد تعرض انجام شده در سال‌های گذشته توسط یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در تیرماه امسال رفع شد. همچنین ۷۰ هکتار از مجموع ۲۵۵ مورد گزارش دریافتی در تیرماه امسال در کل کشور رفع تعرض شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد خردمند، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام خبر بالا بیان کرد: از مجموع گزار‌ش‌های دریافتی ۸ مورد باقیمانده که مربوط به اراضی شهرستان ایرانشهر است. از مجموع ۲۸ مورد وقوع تعرض در این شهرستان ۲۰ مورد آن رفع و بقیه آن جهت تشکیل پرونده قضایی به دستگاه قضایی ارسال شد.

خردمند افزود: در خصوص اجرای احکام قطعی دادگاه‌ها هم در تیرماه مجموعا ۵۲ مورد حکم قطعی به میزان ۵۹ هکتار و به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان اجرا شد که از این میزان ۲۵ مورد خلع ید، ۲۴ مورد قلع و قمع و ۳ مورد تخلیه بوده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن بیشترین موارد و مساحت رفع تعرض را در مجموعه یگان حفاظت استان تهران با ۸۵ مورد و با مساحتی به میزان ۱۰ هکتار، بیشترین تعداد اجرای حکم را متعلق به استان فارس با اجرای ۸ مورد حکم قطعی و بیشترین ارزش ریالی اجرای احکام معادل ۱۴ میلیارد تومان را متعلق به یگان حفاظت استان فارس دانست.

وی با تاکید بر لزوم توان‌مندسازی نیروهای این یگان به‌خصوص سربازان وظیفه در اختیار از طریق آموزش گفت: طی تیرماه سال جاری با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و ارائه سرفصل‌های آموزشی از سوی ستاد یگان حفاظت، ‌کارکنان یگان استان‌ها آموزش‌های لازم را در جهت ارتقاء سطح آگاهی و بهبود عملکرد به مدت زمان بیش از ۳ هزار و ۵۹۱ نفرساعت به‌صورت چهره‌به‌چهره سپری کردند.