شناسهٔ خبر: 71283 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‎زده لرستان خبر داد

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مناطق سیل‎زده لرستان

سیل رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‎زده لرستان گفت: قرارداد پرداخت تسهیلات به ۳۰ هزار واحد سیل‌زده استان منعقد و تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خواجه‌ای، رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان با اعلام این خبر افزود: ۱۹ هزار تن سیمان رایگان برای عملیات بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان توزیع شده است و خانوارهای حادثه دیده ۹۲ میلیارد تومان وام بلاعوض دریافت کرده‌اند.

خواجه‌ای ادامه داد: کار تعمیر ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد سیل‌زده نیز آغاز و تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد به‌طور کامل بهسازی شده‌اند.

خواجه‌ای با اشاره به انجام آواربرداری هفت هزار و ۱۰۰ واحد سیل‌زده  لرستان بیان کرد: پی کنی ۶ هزار و ۴۰۰ واحد و آرماتوربندی و فونداسیون چهار هزار و ۷۰۰ واحد نیز انجام شده است.

وی گفت: اجرای اسکلت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد، دیوار چینی یک‌هزار و ۲۰۰ واحد و اجرای سقف ۷۰۰ واحد نیز پایان یافته است.

بر اثر سیل بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی و تجاری شهر و روستاهای استان لرستان در ۱۸ شهر و ۱۲۰۰ روستا تخریب شده یا آسیب دیده است.

استان اصفهان در شهر پلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و استان کردستان در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز کار بازسازی این مناطق را به عنوان استان معین برعهده دارند.