شناسهٔ خبر: 71287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کارگروه مخاطرات زلزله در راه و شهرسازی خراسان شمالی

جلسه زلزله معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی از برگزاری جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ، علی علیمردانی در جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان که با حضور کلیه اعضا در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، گفت: در سال ۹۸ در شهرهای راز، بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و مانه و سملقان تعداد ۶ دستگاه شتابنگارنسل جدید (گورالپ) با هدف اندازه گیری شتاب زمین در حین زلزله نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در ادامه خواهان همکاری همه جانبه اعضا کارگروه و فعال بودن گروههای تخصصی ذیل کارگروه را داشته و بر تشکیل جلسات کارگروه بطور منظم و اجرایی شدن مصوبات و آئین نامه ها نیز تاکید داشت.

علیمردانی اظهار داشت : طبق بررسی های انجام شده در کشورهای پیشرفته هزینه ای که برای انجام مطالعات صورت میگیرد ۸۰۰ درصد آن منفعت دارد، این به آن معنی است که ۸ برابر هزینه ای که برای مطالعات بحران انجام می شود در موقع بحران باعث صرفه جویی مالی می شود و به همین علت نیاز است در مرحله اول مطالعات بحران توجه ویژه ای به آن شود.