شناسهٔ خبر: 71301 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راه وشهرسازی گیلان؛

مسائل حوزه راه و شهرسازي آستارا بررسی شد

جلسه آستارا با حضور مدیرکل راه وشهرسازی گیلان و فرماندار شهرستان آستارا ، موارد و مسائل حوزه راه و شهرسازي در شهرستان آستارا بررسی و تصمیم گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان, در این جلسه موضوعات پیرامون راههای روستایی وراه آهن رشت – آستارا مطرح و مورد پیگیری قرارگرفت.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در این نشست در خصوص تخصیص اعتبارات راه های روستایی گفت: تصمیم گیری وزارت راه وشهرسازی برای توزیع اعتبارات ، در دوبخش تعریف می گرددکه یکی بر اساس کمیته برنامه ریزی شهرستان ودیگری اقدامات دولت در سطح ملی است.

ماکان پدرام افزود: براساس اعتبارات سال ۹۷واختصاص ۱۳۵۰۰تن قیر به استان ، ۳۴۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت گردیده این در حالیست که به ازای آسفالت هر یک کیلومترراه بدون احتساب هزینه قیر، بالغ بر۲۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته می شودودر بخش قیر هم تا حدودی از سهمیه پیمانکاران استفاده شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با ابراز امیدواری خاطر نشان کرد: فرایند آسفالت راههای روستایی هم چنان ادامه دارد وامیدواریم در سال مالی ۹۸ میزان قیر واعتبار اختصاصی جوابگوی نیازهای استان باشد.

وی در خصوص راه آهن رشت- آستارا گفت:این پروژه ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که بر اساس تفاهمی که بین مجموعه وزارت راه وشهرسازی وقرار گاه خاتم الانبیا هم به عنوان سرمایه گذار وهم پیمانکار صورت گرفته تا پس از تکمیل شدن فرایند ها عملیات اجرایی آن آغاز شود. ودر حال حاضر دردو نقطه از مسیر(لینه آستارا و ورودی شهرک صنعتی صومعه سرا )تجهیز کارگاه انجام شده است.

در ادامه فرماندار آستارا به مسائل و مشکلات مربوط به شهرستان خود پرداخته و درخواست همكاري و مساعدت نسبت به حل مسائل بویژه تحویل قیر به پیمانکاران را مطرح کردند.