شناسهٔ خبر: 71316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حفظ حریم راه خط قرمز راهداری است

نجفقلی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر گفت: در جهت حفاظت و صیانت از حریم راهها از ۲۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، مهدی نجفقلیزاده در بازدید از محور نیر گردنه صائین اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی گشت های راهداری از راه و حریم قانونی آن که جز سرمایه های ارزشمند ملی است حفاظت و مراقبت کرده و با متخلفان به شدت برخورد می کنیم.

۱۱۰۰۰مترمکعب عملیات شانه سازی

وی با بیان اینکه در چهارماه گذشته برای ایمن سازی وکاهش تصادفات درنقاط حادثه خیز شهرستان نیر ۸کیلومتر شانه سازی باحجم عملیات ۱۱۰۰۰مترمکعب انجام شده افزود: عملیات ایمن سازی پرتگاهها با دپوی خاک بطول ۱۵ کیلومتردر مسیر نیر-سراب توسط راهداران پرتلاش نیر انجام شده است.

تسطیح  ۳۵۰ کیلومتر انواع راه

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر تسطیح ،تیغ اندازی،علف زنی وریزش برداری ۳۵۰کیلومتراز راههای اصلی و روستایی این شهرستان در مدت یاد شده را خاطرنشان کرد وگفت: در بخش کوراییم راه ۱۲ روستایی شن ریزی شده است.

نصب۱۱۰عدد تابلوی راهنمایی و رانندگی

نجفقلیزاده شستشوی ۳۵۰۰تابلو, رنگ آمیزی ۳۵۰۰پایه تابلو-رنگ آمیزی ۱۵سرعت گیرمجازی , نصب ۱۴۰مترمربع تابلوی اطلاعاتی, نصب۱۱۰عدد تابلوی راهنمایی و رانندگی , لای روبی ۱۷دستگاه پل و ۲۴۰۰۰مترطول درزگیری را از دیگر اقدامات راهداران سخت کوش شهرستان نیر در چهارماه اول امسال عنوان کرد.

وی طول حوزه استحفاظی اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر را ۴۱۶ کیلومتر عنوان کرد و افزود:در جهت ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور بیش از ۴۸۰ تن آسفالت گرم برای لکه گیری محورهای مواصلاتی نیر استفاده شده است.