شناسهٔ خبر: 71318 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی(IMO):

سال ۲۰۱۹، سال اقدام برای شکستن تمامی موانع و قدرتمندسازی زنان در جامعه دریایی است

کیتاک لی کیتاک لیم سال ۲۰۱۹ را سال اقدام برای شکستن تمامی موانع و قدرتمند سازی زنان در جامعه دریایی نام گذاشت و در پیام خود نوشت: موضوع توان‌مندسازی بانوان تنها یک ایده و مفهوم ساده نیست، بلکه یک ضرورت است که به اقدام محکم و مثبت برای مواجهه با موانع عمیق ساختاری، سازمانی و فرهنگی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کیتاک لیم، دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) ، در پیامی به مناسبت روز جهانی دریانوردی ۲۰۱۹ نوشت: «کشتیرانی همواره یک صنعت کنترل شده توسط مردان بوده  است و همین وضعیت درباره بسیاری از شغل ها و حرفه های وابسته در جامعه دریایی صدق می کند، اما این روند در حال تغییر است و دلایل بسیاری برای چرایی این تحول وجود دارد.»

کیتاک لیم در این پیام که توسط ماندانا منصوریان؛ نماینده سازمان بنادر در سازمان بین المللی دریانوردی قرائت شد، افزود: «برابری جنسیتی به‌عنوان یکی از سکوهای کلیدی شناخته شده است که مردم می‌توانند بر اساس آن، آینده پایداری را بسازند. این مسئله یکی از ۱۷ هدفی است که از دستور کار توسعه پایدار سازمان ملل حمایت می کند؛  دستور کاری که کشورهای سراسر جهان به اجرای آن متعهد شده اند.»

 وی ادامه داد: «جامعه دریایی اگر نتواند امر توانمند سازی بانوان را در محیط کار به درستی محقق کند،  استعدادهای فراوانی را از دست می دهد. گروه‌های متفاوت جنسیتی میزان بهره بالاتری نسبت به گروه‌های تشکیل شده از مردان دارند و محیط‌های کاری با جنسیت متفاوت و رضایت‌مندی شعلی، مشارکت و بقای شغل کارکنان را بیشتر و بهتر ترغیب می‌نمایند.»

کیتاک لیم در این پیام تاکید کرد: «به کار گیری زنان بیشتر در محیط کار به طور کلی هم برای سازمان ها و هم برای مردان و زنان مثمر ثمر است. این تنها مربوط به اعداد نیست، تحقیقات نشان می دهد شرکت های با درصد بالاتری از زنان در موقعیت های مدیریتی ارشد، به طور قابل توجهی نسبت به آنهایی که این موقعیت را ندارند،  بهتر عمل می کنند.»

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی خاطر نشان کرد: «آیمو بیش از ۳۰ سال است که کمپین موفقیت آمیزی را برای تقویت و انگیزه بخشی زنان در جامعه دریایی ایجاد کرده است. البته کارهای زیادی باقی مانده است و این امر  نیازمند این است که جامعه دریایی از جمله کشورهای عضو آیمو و صنایع دریایی گرد هم آیند و بر این باور متعهد شوند که زنان به راستی توانمند شده اند.»

دبیرکل آیمو در پایان آورده است: «موضوعات زیادی در این مورد از قبل وجود داشته است و ما نیز امسال مایل هستیم، تا جایی که امکان دارد، روی آنها تمرکز کنیم. اجازه دهید، سال ۲۰۱۹ را به سال اقدام برای شکستن تمامی موانع و قدرتمند سازی زنان در جامعه دریایی تبدیل کنیم.»