شناسهٔ خبر: 71322 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی كامل ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران برای اعزام زائران حسينی

جلسه اربعین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از اعلام آمادگي ناوگان حمل و نقل عمومي اين استان براي اعزام زائران حسيني در اربعین امسال از طریق سیستم حمل و نقل عمومی مازندران به مرز مهران خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، علی نصیری در جلسه  هماهنگی و همکاری استانهای همجوار (تهران، سمنان ، گلستان، گیلان و خراسان شمالی) در اعزام و برگشت زائرین  اربعین حسینی اظهار داشت: موضوع نقل و انتقال زائرین عتبات عالیات در اربعین وهماهنگی ارگانهاي ذيربط برای تحقق این امر و رضایت مندی زائرین بسيار مهم بوده ، از اين رو برنامه هاي كامل و مدوني از سوي ارگان هاي مرتبط براي اين مهم در دستور كار قرار دارد.

وی در ادامه اظهار داشت :  امسال باتوجه به حذف ویزا ، محدودیت زمانی دررفت وآمد زوار و پیش بینی اعزام دوبرابری زائرین ، موجب شده است تاپیک سفررا درسه روز اربعین به صورت خاص در مرز داشته باشیم که با ید با هماهنگی استان های همجوار مدیریت نماییم تا برگشت زائرین به روال عادی انجام پذیرد .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد:از جمله تصمیمات جلسه مذکور هماهنگی استانهای همجوار ، قبل از اعزام نماینده به مرز مهران برای ایام اربعین با اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ایلام بمنظور هماهنگی های لازم و در صورت لزوم تشکیل جلسه می باشد تا روال جابجایی مسافر به صورت برنامه ریزی شده برای زائران استانهای همجوار مهیا گردد و برای برطرف کردن برخی از مشکلات پایانه ایلام هماهنگی لازم بعمل آید.  

علی نصیری در ادامه گفت: به منظور هم اندیشی وهماهنگی لازم اعزام زائرین حرم اباعبدالله الحسین (ع) جلسات متعددی با حضور مسئولین راهداری و حمل و نقل جاده ای،استانداري،فرمانداري ها،پلیس راهور،پلیس راه،شرکت پخش فرآورده های نفتی ،راه آهن ،هواپیمایی وسایر دستگاههای ذیربط ونیز انجمن هاي صنفي  تحت پوشش و شرکتهای بین المللی در محل اداره كل برگزار گرديد.

  نصیری با بيان اين مطلب كه با توجه به تجربيات سال هاي گذشته و با برنامه ريزي مناسب بايد ايمني و مطلوبيت سفررا افزايش دهيم تا كوچكترين مشكل براي زائران بوجود نيايد خاطر نشان کرد: انجمن های صنفی حمل و نقل مسافر استان برای نقل و انتقال زائران حرم ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین سرور و سالار شهیدان با تمام امکانات و تجهیزات اعلام آمادگی نمودند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از جمله اقدامات انجمن ها و شرکت های مسافربری استان رافراهم نمودن شرایط لازم برای آموزش رانندگان اتوبوس توسط پليس راه استان درخصوص نحوه حركت،رعایت سرعت، رعايت قوانين ومقررات رانندگي در هنگام بارندگي، استفاده از رانندگان باتجربه و مجرب، استفاده از اتوبوس های با کیفیت، حضور مديران فني شركت هاي مسافربري قبل ازحركت وسايل نقليه درمحل،  لغو برخي از سرويس های در بستی در صورت نیاز ،  افزايش سرويس هاي اعزام انتقال و.... به مرز مهران ذکر کرد.