شناسهٔ خبر: 71358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه تعیین تکلیف کنار گذر ایلخچی آذربایجان شرقی

احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران جلسه بررسی واگذاری ادامه ساخت کنار گذر ایلخچی به شرکت ساخت و توسعه زیربناه‌های حمل و نقل کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی, با توجه به واقع شدن ۶ کیلومتر از مسیر احداثی کمربندی ایلخچی در قطعه ۵ آزاد راه تبریز -  ارومیه و به منظور جلوگیری از دوباره کاری و اتلاف هزینه ها و هم چنین تسریع در روند اتمام عملیات باقیمانده کنارگذر ایلخچی که جزو پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان است, مقرر شد که باقیمانده عملیات توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناههای حمل و نقل کشور انجام شود.

این گزارش می افزاید: با توجه به اینکه آزادراه ارومیه -  تبریز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی در حال احداث است, انتظار می رود این تغیر و تحول در اجرا، موجب تسریع در روند اجرا وبهره برداری از کنار گذر ایلخچی شود.

لازم به توضیح است طول کنار گذر ایلخچی ۸ کیلومتر که ۶ کیلومتر از آن با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی انجام و مقرر شد مابقی عملیات تکمیلی بعلاوه دسترسی های لازم به ایلخچی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناههای حمل و نقل کشور انجام شود.