شناسهٔ خبر: 71371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلوگیری از ۳۳۹ مورد تجاوز به حریم راه ها در استان اردبیل

رفع تجاوز معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۳۳۹ موردتجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز شناسائی،توقف و قلع و قمع شد.

به  گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل،علی صبحی در بازدید از گردنه حیران با قدردانی از حمایت های دستگاه قضائی استان گفت : از این میزان ۱۴۶ مورد ساخت و سازغیرمجاز شناسائی، به ۱۴۴ مورد توقف و اخطار ساخت صادر و ۴۹ مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی در ۴ ماه گذشته قلع و قمع شده است.

جمع آوری ۳۷۳ تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز

وی افزود: گشت های راهداری به طور مرتب در محورها حضور فعال دارند و در مدت یاد شده توانستند ۳۷۳ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه را شناسائی،برخورد و قلع و قمع کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل راه و حریم آن به عنوان سرمایه ارزشمند ملی دانست و تصریح کرد: راهداران دیار سبلان برای حفاظت و صیانت از این مهم باهمه توان شبانه روز تلاش کرده وبا متخلفین با قاطعیت برخورد می کنند.

صبحی نصب بیش از هزارو۸۰۰ عدد تابلوی الزامی در راهها را یادآور شد و تصریح کرد: در مدت یاد شده ۶۷۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی توسط راهداران در محورهای مواصلاتی استان اردبیل نصب شده است.

وی افزود:۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در نقاط مختلف استان اردبیل توسط راهداران سخت کوش انجام شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اجراست.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: راهداران پرتلاش توانستند در مدت یادشده شستشوی ۸ هزارو ۳۵۰ عدد تابلو،تسطیح ۷۸۵ کیلومتر راه،اصلاح ۳ هزارو ۷۰۰ مترطول شیب شیروانی راهها و هزارو ۱۳۲ شاخه گاردریل را تعمیر و نصب کنند.