شناسهٔ خبر: 71388 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی:‌

حجم صادرات در بندر شهید رجایی ۱۱ درصد افزایش داشت / بیش از ۲۷ میلیون تن کالا در چهار ماه جابه‌جا شد/صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی ۱۱.۵ درصد افزایش یافت

تخلیه و بارگیری مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه بیش از ۲۷ میلیون تن کالا در چهار ماه نخست امسال جابه جا شده است، گفت: صادرات نفتی و غیرنفتی به خارج از کشور از طریق این بندر، رشد ۱۱.۷ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور با تشریح آمار عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در مدت زمان چهارماه نخست سال ۹۸، حجم مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی به رقم ۲۷ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۲۳۳ تن رسید.

وی رقم جابجایی کالاهای غیر نفتی را ۱۹میلیون و ۲۵ هزار و ۶۷۲ تن با رشد ۷.۶ درصدی اعلام کرد و افزود: همچنین، ۸ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۵۶۱ تن فرآورده نفتی با افزایش ۳.۳درصدی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

افزایش ۱۱,۷درصدی صادرات غیرنفتی

عفیفی پور با اشاره به افزایش ۱۱.۷ درصدی صادرات غیرنفتی گفت: حجم صادرات این کالاها در بزرگترین بندر تجاری ایران به رقم ۱۳ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۷۹۲ تن  با رشد ۱۱,۷ درصدی رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانشیپ یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۶۸ تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر گفت و اظهارداشت: در این حوزه  رشد ۲۷درصدی ثبت شده است.

افزایش کابوتاژ غیر نفتی

این مقام مسئول از کابوتاژ ۱۱۸ هزار و ۸۸۸ تن کالای غیرنفتی با افزیش ۱۰۰ درصدی طی چهارماه اخیر سخن به میان آورد و گفت: در مدت زمان یاد شده، یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۶۹ تن ترانزیت و همچنین دو میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۰۳ تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از گزارش عملکرد چهار ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: طی این مدت، سه میلیون و ۲۵ هزار و ۷۰۳ تن فرآورده نفتی به خارج از کشور با رشد ۱۱,۵ درصدی صادر شده است.

رشد ۶درصدی کابوتاژ و افزایش ۵۷درصدی ترانزیت نفتی

عفیفی پور اظهار داشت: در این مدت، ۵ میلیون و ۵۶۱ هزار تن با رشد ۶,۳درصدی، کابوتاژ و ۲۴هزار و ۲۱۷ تن فرآورده نفتی، ترانزیت شد که رشد ۵۷ درصدی داشته است.

افزایش ۶.۴ درصدی تعداد کشتی ها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یکهزار و ۴۱۶ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شدند که همسنجی این تعداد از تردد شناورها به بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۶.۴ درصدی است.

وی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، یکهزار و ۱۸۰ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن(افزایش ۵درصدی) و ۲۳۶ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن (رشد ۱۳.۵ درصدی) بوده است.