شناسهٔ خبر: 71443 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری حوزه اوراسیا در تبریز آغاز شد

اجلاس دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا با شرکت ۱۰ کشور در موسسه آموزش عالی رشدیه تبریز آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی, در ۸ روز ابتدایی این اجلاس ورک‌شاپ و کار میدانی در بخش‌هایی از بافت تاریخی و کهن تبریز توسط گروه‌های پیمایشی در قالب اساتید و دانشجویان در حوزه‌های تعریف شده مانند احیای میدان صاحب آباد و حفاظت از بازار تبریز به عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان و سایر بخش‌ها کارهای تحقیقاتی برگزار می‌شود.

این اجلاس در ۱۰ تا ۱۵ محور از جمله کاهش ریسک پذیری بازار تبریز، احیای بخشی از جاده ابریشم حدفاصل میدان بهشتی تا میدان صاحب آباد، بازآفرینی میدان صاحب آباد، مدیریت انرژی در شهر، نوزایی شهری، نقش ابزارهای اجتماعی در احیا و تقویت مشارکت در راستای تاب آوری شهر و گردشگری و توسعه شهری از بعد گردشگری برگزار می‌شود.

مقاله ابوالقاسم سلطانی مدیر کل راه و شهرسازی استان با عنوان بافت تاریخی تبریز از منظر طرح جامع به‌زبان انگلیسی در روز هفتم ارائه خواهد شد.

۳۰۰ مقاله به دبیرخانه اجلاس ارسال شده که در روزهای هفتم و هشتم شهریور ماه سال جاری تعدای از مقالات ارائه و بقیه به صورت کتاب چاپ می‌شود.