شناسهٔ خبر: 71455 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

استان‌های جنوب کشور بارانی می‌شوند

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطقی از استان‌های کرمان، سیستان وبلوچستان، فارس، بوشهر و هرمزگان خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه ۳۰ مردادماه برای  جنوب کرمان، جنوب سیستان وبلوچستان، جنوب فارس، جنوب‌شرق استان بوشهر و  برخی نقاط هرمزگان، افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط در روزهای پنج‌شنبه و جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های زاگرس‌جنوبی واقع در استان‌های کهگیلویه وبویراحمد و غرب فارس نیز رخ خواهد داد، افزود: در روز شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی آفتابی پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: در روز یکشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی گفت: طی سه روز آینده همچنان وزش باد شدید در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل ادامه خواهد داشت و علاوه بر این در شرق استان‌های یزد، کرمان، برخی نقاط خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی نیز وزش باد و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.