شناسهٔ خبر: 7150 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای حفاظت از اراضی هرمزگان:

برخورد بدون اغماض با متصرفان به حریم دریا

حریم دریا جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی هرمزگان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تشکیل شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، حسین معصوم مشاور وزیر راه و شهرسازی و نماینده تام الاختیار وزیر در حفظ حقوق بیت المال در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی هرمزگان که به دعوت رئیس کل دادگستری کل هرمزگان در این جلسه حضور یافته بود، از به حداقل رسیدن تصرفات اراضی ملی در تعطیلات نوروزی خبر داد.

حسین معصوم افزود: با اقدامات پیشگیرانه ای که در دستور کار قرار گرفته میزان تصرفات به حداقل ممکن رسیده است. وی بیان داشت: آمار تصرف در برخی نقاط نیز به حد صفر رسید.

وی کاهش تصرفات را حاصل همدلی و همکاری مدیران مربوطه دانست و خواستار اعمال ماده ۱۰ قانون ساماندهی بصورت کامل شد.

معصوم همچنین به حفاظت از سواحل و دریا اشاره کرد و گفت: حریم ساحل در پهنه دو کیلومتری از پیشرفتگی آب نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تجاوزات انجام شده به حریم دریا و اقدامات خودسرانه در این حوزه، با اهمیت، لازم است بدون هر گونه اغماض مورد برخورد جدی قرار داده و ساخت و سازهای غیر مجاز ابتدا متوقف و نسبت به قلع و قمع آنها اقدام شود.

وی گفت: با توجه به نکته نظرات مطروحه در خصوص نحوه هماهنگی سازمان بنادر با مناطق آزاد با توجه به اظهارات انجام شده، مسوول منطقه آزاد بر اخذ استعلامات از سازمان دریانوردی تاکید داشته که در صورت هماهنگ شدن این دو سازمان مشکلات و اقدامات و مجوزهای غیر قانونی مرتفع خواهد شد.

وی در پایان از ریاست دادگستری استان هرمزگان، قضات و همچنین اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال که با همدلی و انسجام خوبی تصمیمات موثر در تحقق منویات مقام معظم رهبری را محقق می سازند تشکر و قدردانی کرد.

در این جلسه همچنین فرشید دستوان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به اقدامات انجام شده در رفع تصرفات اراضی ملی اشاره کرد و گفت: با تدابیر انجام شده و تدارک کشیک های ویژه در ایام نوروز دست متصرفان از اراضی دولتی کوتاه شد.

به گفته دستوان در این ایام ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

نظر شما