شناسهٔ خبر: 71538 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان تا آخر هفته چهار تا شش درجه خنک می‌شوند

هواشناسی کبری رفیعی با اشاره به اینکه استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان تا آخر هفته چهار تا شش درجه خنک می‌شوند، گفت: در این مدت پدیده غالب در شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک خواهد بود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، در ساعات بعدازظهر امروز (شنبه) در برخی نقاط استان هرمزگان، جنوب استان کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان ، برخی نقاط استان بوشهر، برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد و جنوب و غرب استان فارس افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه در برخی نقاط هرمزگان، جنوب استان فارس و جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین در دامنه‌های شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد. دوشنبه در شرق هرمزگان و نیز در دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

رفیعی بیان کرد: طی این هفته در برخی نقاط شمال غرب کشور رشد ابر بخصوص در ساعت بعدازظهر وجود دارد. از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی، بارش پراکنده و خفیف تا آخر هفته در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود. برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان تا آخر هفته روند خنک شدن هوا، بین ۴ تا ۶ درجه را در پیش داریم. همچنین تا آخر هفته پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک می‌باشد.