شناسهٔ خبر: 71552 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير کل راهداری و حمل و نقل جاده اي استان کرمان خبر داد

افزايش ۱۰ درصدی ترددها و کاهش ۱۱ درصدی تلفات جاده‌ای

تصادف مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از كاهش تلفات جاده اي در سه ماهه اول امسال خبر داد و افزود: در سه ماهه اول امسال شاهد رشد ۱۰ درصدي تردد و كاهش ۱۱ درصدي تلفات جاده اي در سطح استان بوده ايم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان کرمان, سید علی  حاج سید‌علیخانی در نشست کمیسیون ایمنی راه‌هاي استان  به تحلیل تصادفات کشور پرداخت و گفت: در سال گذشته استان کرمان جزء  استان‌های سبز کشور بوده به‌طوری‌که ۲۳ نفر کاهش تلفات جاده‌ای داشته است.

سيدعليخاني  با بیان این مطلب که استان کرمان در طول راه‌ها،  رتبه دوم کشوری را دارد، تصریح کرد: کالاهای حمل شده از مبدا استان کرمان در سال ۹۷ به  حدود ۳۱ میلیون تن بوده که نسبت به سال ۹۶ ،  افزایش ۱۰ درصدي داشته و رتبه استان از ۵ به ۳ ارتقاء پيدا كرده است.

وي اظهار داشت:  رشد تردد کشور در سه ماه اول امسال ۲.۳ درصد بوده است، كه در سه ماهه اول سال ۴۰ میلیون تردد در استان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش تردد داشته است.

وی از تلفات جاده‌ای در سه ماهه اول امسال و مقایسه آن در بازه مشابه سال قبل سخن به میان آورد و افزود: تلفات کشوری ۲ هزار و ۹۸۸ نفر که استان کرمان در این زمینه ۱۹۲ فقره بوده است که کشور نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ درصد افزایش تلفات و استان کرمان ۱۱ درصد کاهش تلفات داشته است.

سيدعليخاني با اشاره به تصادفات خودروهای افغانی کش و قاچاق سوخت و تاثیر آنها در آمار تلفات استان، اظهار کرد: در سال جاری دو تصادف پرتلفات که حامل اتباع افغان بودند که این حادثه۱۰ نفر فوتی و ۹ نفر جرحی داشته است و اگر این حادثه رخ نداده بود درصد کاهش تلفات جاده‌ای استان ۱۷ درصد بود.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان کرمان محور «کرمان – ماهان – بم» با ۶۰ فقره فوتی و جرحی؛ محور «باغین – سیرجان» با ۴۷ فقره فوتی و جرحی؛ محور «هفت باغ علوی» با ۳۰ فقره فوتی و جرحی؛ محور «انار – رفسنجان» با ۲۹ فقره فوتی و جرحی را جزء  محورهای پرتصادف شمال استان کرمان در سه ماهه اول امسال برشمرد.

وی با بیان این مطلب که ۱۶۲ میلیارد تومان میزان مطالبات پیمانکاران ماست، تصریح کرد: سال قبل ۶۰ میلیارد تومان قیر گرفتیم که امسال در قانون بودجه این مهم حذف شده است که این امر در عملکرد ما در بخش آسفالت محورها موثر خواهد بود.

سیدعلیخانی بیان کرد: اعتبار ایمن‌سازی راه‌های فرعی و روستایی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود و برای این مهم ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز است.