شناسهٔ خبر: 71568 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد

آغاز عمليات بازگشت حجاج به فرودگاه بيرجند از ۴ شهريور

هادی سلامی مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی گفت: نخستين کاروان حجاج خراسان جنوبی ۴ شهريورماه با پرواز شماره ۱۵۱۱ ايران اير وارد فرودگاه بيرجند می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های خراسان جنوبی، هادی سلامی، مدیرکل فرودگاه های استان با اعلام این خبر عنوان کرد: اعزام زایران خراسان جنوبی به سرزمین وحی از طریق فرودگاه بیرجند از ۲۵ تا ۲۹ تیر سال جاری  انجام شد و در این مدت ۲۵۰۴ زایر در قالب ۱۷ کاروان با انجام ۱۰ پرواز برای انجام مناسک حج به عربستان منتقل شدند.

سلامی گفت: بازگشت حجاج از مدینه دوشنبه چهارم شهریور سال جاری آغاز شده و نخستین کاروان حجاج خراسان جنوبی ساعت ۲ بامداد ۴ شهریورماه با پرواز شماره  ۱۵۱۱ ایران ایر وارد فرودگاه بیرجند می‌شوند. پروازهای برگشت حجاج نیز تا نهم شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی عنوان کرد: با همکاری تمام ارگان‎های دخیل در عملیات حج آماده پذیرش و میزبانی حجاج هستیم و تلاش می کنیم، رفاه هرچه بیش‌تر حجاج و مستقبلین حاصل شود. امیدواریم با به کارگیری تمام امکانات، سرعت روند ترخیص حجاج را افزایش دهیم و از زمان ایستایی آنها بکاهیم تا بتوانیم همانند پروازهای رفت در برگشت نیز پایان خوبی برای سفر معنوی حجاج رقم بزنیم.

وی گفت: برای رفاه حال حجاج و مستقبلین عملیات بهسازی پارکینگ و مسیرهای دسترسی و همچنین افزایش دکل‌های روشنایی محاوط و معابر با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال در حال انجام است و تا قبل از آغاز عملیات بازگشت حجاج بهره برداری می شود.