شناسهٔ خبر: 71586 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی؛

۳۰۰۰ کیلومتر جاده در کشور نیاز به آسفالت دارد

کفاش مهران کفاش بر همکاری وزارت راه و شهرسازی و مجلس برای تامین اعتبار قیر آسفالت مسیرهای ارتباطی کشور تاکید کرد و گفت: سه هزار کیلومتر جاده در مناطق مختلف کشور نیاز به آسفالت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران کفاش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در نشست بررسی وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان آبادان در فرمانداری ویژه این شهرستان گفت: همه قیر اختصاص یافته به استان‌ها در سال ۱۳۹۷ تامین شد و در سال‌جاری از هفته آینده ۲۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین قیر مورد نیاز استان‌های مختلف کشور تامین اعتبار خواهد شد.

کفاش افزود: تعامل خوبی بین مجلس و وزارت راه و شهرسازی برای تامین منابع مورد نیاز قیر وجود دارد و سعی می‌کنیم با تمام محدویت‌ها و تحریم دشمن مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی در ادامه بر لزوم نگاه ویژه به طرح‌ها و پروژه‌ها در بخش جاده‌های مواصلاتی استان خوزستان و شهرستان آبادان تاکید کرد و بیان کرد: باید به خوزستان و آبادان در این زمینه نگاه ملی داشت.

 معوان وزیر راه و شهرسازی به بازدید از طرح‌های راهسازی آبادان اشاره کرد و گفت: با توجه به لزوم تسریع در احداث جاده آبادان به اروندکنار قرار بر این شد که عملیات اجرایی این طرح از ۲ محور انجام شود.

غلامرضا شرفی، یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست گفت: راه‌های مواصلاتی یکی از محورهای توسعه هر جامعه هستند و از این رو انتظار می‌رود دولت نگاه ویژه به توسعه راه‌ها در آبادان داشته باشد.

شرفی افزود: انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی با کارشناسی بیشتر توجه ویژه‌ای به مشکلات جاده‌های آبادان داشته باشد.

عامر کعبی، یکی دیگر از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:در سال‌جاری برای اولین بار احداث و تکمیل جاده آبادان به اروندکنار ردیف اعتبار ملی گرفته است ولی حجم کار انجام شده در این پروژه بسیار ناچیز است.

کعبی ادامه داد: انتظار می‌رفت با اختصاص ردیف اعتبار ملی در سال‌جاری شاهد شتاب بخشی به اجرای این پروژه باشیم ولی عملیات اجرایی این پروژه همچنان کُند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح راه‌آهن بندرامام به خرمشهر اشاره کرد و گفت: خط راه‌آهن از پنج کیلومتری آبادان عبور می‌کند و حذف آبادان از مسیر آن ناخوشایند است.

جلیل مختار، دیگرنماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز بر تسریع در اجرای طرح‌های راهداری در آبادان تاکید کرد و گفت: بعد از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی جاده آبادان به اروندکنار که یکی از مسیرهای پرترافیک و محل عبور کاروان‌های راهیان نور است چهار خطه نشده و شاهد بروز تصادف در این مسیر هستیم.  بندرهای اروندکنار و چوئبده نیز از دسترسی به راه‌های مواصلاتی بی‌بهره هستند .

مختار افزود: پنج محله آبادان به‌عنوان بافت فرسوده تعریف شده ولی تاکنون هیچ اقدامی برای بازسازی آن‌ها نشده است و از سوی دیگر مسکن مهر آبادان نیز از امکانات رفاهی و امنیتی بی‌بهره است.