شناسهٔ خبر: 71604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

تشکیل کمیته ویژه هماهنگی احداث آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد در دستور کار است

جلسه سلفچگان حسن صبوری گفت: برای هماهنگی و تسریع در احداث کنارگذر آزادراهی قم- سلفچگان- راهجرد تشکیل کارگروه و کمیته ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در جلسه هماهنگی احداث آزاد راه قم- سفلچگان- راهجرد که با حضور بهرامی معاون ساخت و توسعه آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی که در دفتر معاون امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: احداث آزاد راه قم- سلفچگان- راهجرد به مطالبه استانی تبدیل شده است و هرچه سریع تر می بایست وارد فاز اجرایی آن شد.

وی افزود: در حال حاضر کمربندی امام علی(ع) قم اشباع شده و شهر قم نیازمند یک کنارگذر جدید و با استاندارد است.

صبوری با اشاره به این که در هفته دولت شاهد کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود، تاکید کرد: در راستای هم افزایی و تسریع در کار، تمام دستگاه‌های زیربنایی و خدمات رسان در حوزه راه، در این پروژه همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی در این ارتباط توضیح داد: هر اداره، فردی مسئول، پاسخگو و تام الاختیار را معرفی نماید تا بتوان در جلسات و کارگروه ویژه این پروژه تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که متولی راه صرفا این اداره کل نیست، تاکید کرد: راه بخشی از پروژه های ملی است و باید نگاه و رویکرد فرا دستگاهی در احداث و توسعه آن داشت.

وی با بیان این که کشاورزی، صنعت و تولید به راه وابسته است، تصریح نمود: معمولا هرجا راه وجود داشته است شاهد توسعه بوده ایم و  اگر راه وجود نداشته باشد توزیع ثروت اتفاق نمی افتد و شاهد رشد و توسعه نامتوازن در بخش های مختلف خواهیم بود.

صبوری با بیان این که مالکیت راه با بخش دولتی و حاکمیتی است و متعلق به بخش خصوصی نیست، خاطر نشان کرد: برخورد، تعامل و احترام به سرمایه گذاران موجب مشارکت بخش خصوصی در احداث و توسعه راه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت: اخذ عوارض، احداث مجتمع های بین راهی و... موجب برگشت سرمایه و دارایی سرمایه گذاران خواهد شد و در این خصوص می بایست با سرمایه گذاران بخش خصوصی تعامل ویژه ای اتخاذ نمود.