شناسهٔ خبر: 71626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۱۱ درصدی سفرهای تابستانی سال ۹۸ با ناوگان عمومی

تردد رئيس اداره مسافر اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي هرمزگان از رشد ۱۱ درصدي سفرهاي تابستاني سال ۹۸ با ناوگان عمومي خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان, مهدی رحمانی در گزارشی اعلام کرد: امسال در سه ماه اول ۹۸ در بخش حمل ونقل مسافر تعداد ۳۴۳۵۸۸ نفر مسافر وارد استان و ۲۴۱۱۰۹ نفر مسافر از مبادی استان خارج و تعداد ۱۳۶۰۸۰ نفر مسافر در داخل استان از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه) جابه جا شده است.

رحمانی خاطر نشان کرد: دوماهه اول تابستان سال ۹۸ بیشترین سفر از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری استان به ترتیب به مقصد استان های کرمان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و بوشهر صورت پذیرفته است.

وی در ادامه گفت: بیشترین سفر انجام شده و مسافر جابجا شده در فصل تابستان در تیرماه سال ۹۸ با جابه جایی ۱۸۲۳۲ سفر و ۱۵۵۴۲۳ نفر مسافر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سفر ۱۱درصد و مسافر ۱۲ درصد رشد را شاهد بوده ایم.

رئيس اداره مسافر اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي هرمزگان افزود : در راستای ارتقا سطح خدمات دهی به مسافرین مقرر گردیده توافقنامه ای با انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر پیشخوان دولت در دستور کار شرکت های مسافربری قرار دارد که با این توافقنامه این امکان برای مسافرین فراهم شده تا علاوه بر تأمین بلیت از طریق دفاتر فروش بلیت سطح شهر و وب سایت های فروش بلیت شرکت ها، مسافرین بتوانند نسبت به خرید بلیت سفر اقدام کنند.

رحماني در ادامه تصريح نمود : کنترل و نظارت بر وضعیت پایانه های مسافربری ، مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و مراکز مکانیزه معاینه فنی با هماهنگی دستگاههای مرتبط در دستور کار تیم های نظارتی این اداره کل قرار دارد و تلاش خواهد شد تا با افزایش ارائه خدمات، شرایط ارتقاء سطح خدمات به مسافرین از جمله رعایت مسائل ایمنی ، بهداشتی و کاهش توقف ها در طول مسیر و صدور مکانیزه فروش  حضوری بلیت و افزایش خدمات اینترنتی فروش بلیت شاهد رشد سفرهای بین شهری و افزایش جابجایی مسافر با ناوگان عمومی مسافربری جاده ای در سطح استان باشیم.