شناسهٔ خبر: 71650 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با همت وزارت راه و شهرسازی در هفته دولت انجام می‌شود؛

افتتاح ۹۷ پروژه حمل و نقلی با اعتبار ۱۱۰۸ میلیاردتومان/ ۵۰ پروژه مسکن با اعتبار ۷۸ میلیاردتومان در هفته دولت افتتاح می‌شود

ساختمان وزارت راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به مناسبت هفته دولت ۱۴۷ پروژه شامل ۹۷ حمل و نقلی و ۵۰ پروژه مسکنی را با اعتبار ۱۱۸۶ میلیاردتومان افتتاح و بهره برداري می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروژه‌های آماده افتتاح وزارتخانه راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل و  مسکن و ساختمان در هفته دولت بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سبا به مناسبت هفته دولت امسال در مجموع ۱۴۷ پروژه شامل ۹۷ پروژه در حوزه حمل و نقل و ۵۰ پروژه در حوزه مسکن با اعتباری بيش از یکهزار و ۱۸۶ میلیاردتومان افتتاح می‌شود.

بنابر این گزارش، در حوزه حمل ونقل جاده‌ای ۸۴ پروژه به طول ۴۰۷ کیلومتر به ارزش ۹۷۴ میلیاردتومان، در حوزه حمل و نقل هوایی ۱۳ پروژه بهسازی و توسعه فرودگاه‌های کشور در ۱۱ فرودگاه با اعتباری بالغ بر ۱۳۴ میلیاردتومان و در حوزه مسکن (به جز مسکن مهر)، ۳۲ پروژه به ارزش ۷۸ میلیاردتومان افتتاح خواهد شد.

جزئیات افتتاح ۸۴ پروژه حمل و نقل جاده‌ای به طول ۴۰۷ کیلومتر به ارزش ۹۷۴ شاملِ یک پروژه مشارکت در احداث آزادراه تبریز- ارومیه به طول ۲۸ کیلومتر و ارزش ۲۸۰ میلیاردتومان، چهار پروژه احداث باند دوم به طول ۵۰ کیلومتر با ارزش ۴۰۰ میلیاردتومان، ۴۹ پروژه بهسازی راه اصلی به طول ۲۴۱ کیلومتر و ارزش ۲۴۱ میلیاردتومان، ۲۹ پروژه احداث، بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول ۸۶ کیلومتر به ارزش ۵۱ میلیاردتومان و احداث یک دستگاه پل به طول ۲ کیلومتر به ارزش ۲ میلیاردتومان است.

همچنین در بخش مسكن در هفته دولت ۵۰ پروژه شامل افتتاح واحدهاي مسكوني، خدمات روبنايي، احداث تاسيسات زيربنايي و آماده‌سازي و محوطه‌سازي در بخش مسكن مهر به بهره برداري خواهد رسيد.

بهره برداري از ۵۰۰ هزار مترمربع خدمات روبنایی مسکن مهر شامل ساخت مسجد، مدرسه، سایت تجاری در شهرهای جدید هشتگرد، پرند، فولادشهر و بهارستان به ارزش ریالی ۳۴ میلیاردتومان، تاسیسات زیربنایی مسکن مهر به طول ۳۱ کیلومتر شامل احداث ایستگاه پمپاژ و کانال آب سطحی در شهر جدید هشتگرد با اعتباری بيش از ۷.۵ میلیاردتومان از جمله پروژه‌هاي قابل بهره برداري در هفته دولت سال ۹۸ است.

بنابر این گزارش، آماده‌سازی و محوطه‌سازی مسکن مهر به میزان ۲۰۰ هکتار و به ارزش ۳۶ میلیاردتومان شامل تکمیل شبکه آبیاری فضای سبز، آسفالت معابر در شهرهای جدید بینالود و بهارستان، همچنین افتتاح ۳۸۱۲ واحد مسکونی- مسکن مهر که شامل ۲۰۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد و ۱۸۱۲ واحد مسکونی در شهر جدید پردیس است از دیگر پروژه‌های مسکنی وزارت راه و شهرسازی است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.