شناسهٔ خبر: 71668 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۷ پروژه عمرانی در شهرهای جدید

شهرهای جدید تعداد ۱۰۱ پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت در ۱۶ شهر جدید افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی ۲۶ پروژه دیگر نیز با حضور مسئولان و مدیران ملی و منطقه‌ای آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تعداد ۱۰۱ پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت تا پایان شهریوماه در شهرهای جدید افتتاح و عملیات اجرایی ۲۶ پروژه دیگر نیز با حضور مسئولین و مدیران ملی و منطقه ای آغاز خواهد شد.

براساس برنامه ریزی انجام شده پروژه های مذکور در ۱۶ شهر جدید اندیشه، پردیس، پرند، هشتگرد، امیرکبیر، بهارستان، فولادشهر، مجلسی، صدرا، سهند، گلبهار، بینالود، رامین، شیرین شهر، عالیشهر و علوی مجموعا با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد.

طبق اطلاعات منتشر شده در این مدت تعداد ۱۹ هزار و ۳۲۳ واحد مسکن مهر، ۱۵ مدرسه، شش واحد فرهنگی – مذهبی، ۱۲ پروژه ورزشی، هفت پارک و فضای سبز، ۳۲ پروژه آماده سازی و محوطه سازی معابر و همچنین تعداد ۲۹ پروژه عمرانی دیگر نظیر خطوط لوله انتقال آب، تعریض و بهسازی مسیر، ساختمان اداری، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب و ... با اعتبار دو هزار و ۷۷۷ میلیارد ریالی براساس برنامه ریزی انجام گرفته تا پایان شهریورماه در شهرهای مذکور به افتتاح خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، با توجه به برنامه‌ریزی اعلام شده در این زمان عملیات اجرایی ۲۶ پروژه عمرانی شامل سه مدرسه، سه باب واحد فرهنگی – مذهبی (مسجد)، دو پروژه ورزشی، پنج پارک و مجموعه فضای سبز، هشت پروژه آماده سازی و محوطه سازی معابر و همچنین پنج پروژه دیگر در حوزه هایی ازجمله قطار حومه ای مجلسی-فولاد مبارکه-بهارستان، سرای محله، مخزن ، خط فاضلاب و ... با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۸۰۴ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

گفتنی است عملیات احداث تعداد حدودا ۲۰ هزار واحد مسکونی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن نیز به مناسبت هفته دولت در سطح شهرهای جدید به دستور رئیس جمهوری آغاز و در دستور کار این شهرها قرار خواهد گرفت.