شناسهٔ خبر: 71692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان اردبیل

دوربین معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در ۵ ماه گذشته بیش از ۳ میلیون و ۱۵۱ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، علی صبحی در بازدید از محور اردبیل سرچم با بیان اینکه این میزان تخلف توسط۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت ثبت شده افزود:بیشترین سرعت غیرمجاز به ترتیب در محورهای اردبیل-مشکین شهر با ۱۸۹ هزار تردد و بران-سه راهی سربند در محور پارس آباد ثبت شده است.

وی میانگین سرعت متوسط محورهای استان را ۷۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت:میانگین سرعت در دو محور یاد شده ۸۴ کیلومتر بر ساعت است که امیدواریم مترددین جاده ها با رعایت قوانین و سرعت مطمئنه سفری ایمن داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۶۴ سامانه تردد شماری، ۴۰ دوربین نظارت تصویری و ۲ سامانه توزين حين حركت در محورهای مواصلاتی استان را خاطر نشان کرد و افزود:در ۵ ماه گذشته بیش از ۸۳۵ هزار تردد سبقت غیرمجاز نیز در استان ثبت شد که بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز با ۷۸ هزار تردد مربوط به محور آستارا اردبیل محدوده گردنه حیران است.

صبحی تصریح کرد:در جهت ارتقای ایمنی محورها و کاهش تلفات گشت های تلفیقی پلیس راه و راهداری در محورهای مواصلاتی استان اردبیل بطور مستمر و شبانه روزی حضوری فعال دارند.