شناسهٔ خبر: 71693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان شمالی برگزار شد

جلسه هواشناسی جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان شمالی با حضور دستگاه‌های عضو در اداره کل هواشناسی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ، شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به ریاست علیرضا مصطفی زاده ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، مدیرکل هواشناسی استان ، مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد ، مدیرعامل بانک مسکن استان ، معاون بنیاد مسکن و معاون آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در محل سالن جلسات اداره کل هواشناسی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند، با تاكيدات وزیر راه و شهرسازي مبني بر هماهنگي لازم بين دستگاههاي مرتبط ، خواستار تعامل و هم افزایی بیشتر ادارات کل تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان در جهت پيشرفت پروژه هاي بزرگ استان شد .

وی به طرح اقدام ملی مسکن و رونق تولید مسکن در استان اشاره کرد و افزود : طرح اقدام ملی طی ۲ سال باید انجام شود و در استان خراسان شمالی طی سالهای ۹۸ و ۹۹ باتوجه به نیاز مسکن ، ۳۰ هزار واحد در ۲۲ شهر استان ساخته خواهد شد که در مرحله اول ۲۵۰۰ واحد از طریق روزنامه آگهی انجام شده است و در انتظار انتخاب پیمانکار هستیم و در مراحل دیگر هم تا پایان سال ۹۸ در چندین مرحله آگهی انجام خواهد شد .

مصطفی زاده همچنین اضافه کرد : بحث انتقال راه روستایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از مواردی است که باید ظرف هفته‌های آینده در استان تعیین و تکلیف شود و کارگروهی متشکل از معاونین دو اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جهت بررسی موارد تشکیل شده است که بزودی جزئیات این انتقال به سرانجام خواهد رسید .

وی به طرح تامین مسکن کارکنان دولت اشاره کرد و اظهار داشت : تاکنون چندین اداره کل در نامه، لیست کارکنان خود جهت تامین مسکن را به این اداره کل ارسال کرده اند که بزودی این طرح نیز نهایی خواهد شد و کارکنان دولت نیز می توانند صاحب خانه شوند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی با بيان اينكه همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه راه و شهرسازی در جلسات حضور داشته باشند، افزود: امیدوارم با پيگيري‌هاي مستمر شوراي هماهنگي امور راه وشهرسازي شاهد اين باشيم كه اقدامات خوبي در سطح  استان صورت بگیرد .

در ادامه این نشست اعضاي حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر پيرامون موضوعات حوزه راه و شهرسازی  و نيز چگونگي برگزاري جلسات بعدي شوراي هماهنگي امور راه وشهرسازی پرداختند.