شناسهٔ خبر: 71699 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

رگبار پراکنده باران در ۹ استان کشور پیش‌بینی می‌شود

باران فریبا گودرزی از افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شديد موقتی برای روز دوشنبه در ۹ استان کشور خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پرداخت و گفت: روز دوشنبه چهارم شهریورماه برای بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شديد موقتی و برای غرب، سواحل دریای خزر در استان گیلان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه بارش خفیف در نوار شمالی واقع در استان‌های گیلان و مازندران خواهیم داشت؛ همچنین ساعات بعدازظهر رگبار موقتی گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های البرز، تهران، سمنان و غرب گلستان رخ خواهد داد. همچنین امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر برخی مناطق شرقی استان هرمزگان رشد ابرو احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتي دور از انتظار نمی باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: چهارشنبه و پنج‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی بر روی سواحل دریای خزر برای استان‌های واقع در سواحل به خصوص نیمه‌شرقی سواحل بارش متناوب باران و کاهش دما رخ خواهد داد و ساعات بعد از ظهر ارتفاعات البرز مرکزی در استانهای تهران، سمنان، گلستان و ارتفاعات البرز شرقی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. همچنین طی این مدت ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه بعداز ظهر برای شمال آذربایجان غربی آذربایجان شرقی و اردبیل رشد ابرو رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدو برق پیش‌بینی می‌شود لازم به ذکر است که تا اخر هفته وزش باد شدید در نوار شرقی به‌خصوص در منطقه زابل ادامه خواهد داشت؛ علاوه بر آن در ساعات بعد از ظهر در بخش‌های شرقی استان‌های یزد و کرمان وزش باد شدید دور از انتظار نمی‌باشد.