شناسهٔ خبر: 71714 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار استان ساراتف روسیه:

استان‌های مازندران و ساراتف روسیه ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری، اقتصادی و کشاورزی دارند / راه‌اندازی گروه توریستی بین ایران و روسیه

بازدید آلکسی ولادیمیر ویچ استرلنیکوف گفت: استان‌های مازندران و ساراتف روسیه از ظرفیت بالایی در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و کشاورزی برخوردار هستند که می‌توان با توجه به پتانسیل بندرامیرآباد موارد یاد شده را توسعه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش رضوانی در حاشیه بازدید آلکسی ولادیمیر ویچ استرلنیکوف معاون استاندار ساراتف روسیه از بندرامیرآباد ضمن تشریح امکانات بندرامیرآباد با بیان اینکه استان های مازندران و ساراتف از اراضی کشاورزی وسیعی برخوردار هستند بر استفاده از ظرفیت های کم نظیر این بندر برای توسعه مناسبات اقتصادی، کشاورزی و گردشگری بین دو استان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه استان ساراتف در بین سه استان برتر تولید غلات در روسیه است، اظهار داشت: بندرامیرآباد با دارا بودن سیلوهای نگهداری غلات و پایلوت این محصول در شمال کشور، می تواند حجم مبادلات محصولات کشاورزی ، میوه و گوشت را میان دو کشور افزایش دهد.

وی با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا از آغاز سال میلادی جاری تا کنون رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل  داشته است، تصریح کرد:  میزان تخلیه و بارگیری کالا به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است که روسیه سهم ۵۷ درصدی در مبادلات تجاری با بندر امیرآباد در بین کشورهای حاشیه دریای خزر داشته است.

مدیر بندرامیرآباد هدف از ارتباط و تعامل با کشورهای حاشیه دریای خزر را تسریع در فعال کردن گردشگری دریایی و افزایش ترانزیت کالا و تنوع آن در دریای خزر برشمرد و از بندرامیرآباد با هزار و ۶۰ هکتار اراضی پسکرانه، محلی مناسب برای همکاری دوسویه با سرمایه گذاران استان ساراتف روسیه جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک و بزرگ نام برد.

راه اندازی گروه توریستی بین ایران و روسیه

همچنین آلکسی ولادیمیر ویچ استرلنیکوف؛ معاون استان ساراتف روسیه که در صدر یک هیات اقتصادی از قابلیت های بندری و لجستیکی بندرامیرآباد بازدید کرد در دیدار با مدیر بندرامیرآباد امکانات این بندر را کم نظیر توصیف کرد و بر مزایای منطقه ویژه اقتصادی آن برای سرمایه گذاری بازرگانان و تجار ساراتف در اراضی پسکرانه این بندر تأکید کرد.

وی با بیان اینکه استان ساراتف در بخش های گردشگری و کشاورزی از ظرفیت های بالایی برخوردار است گفت توسعه زیرساخت های گردشگری و راه اندازی گروه توریستی به صورت آزمایشی میان دو کشور ایران و روسیه را از برنامه های این استان در آینده نزدیک است.

گفتنی است استان ساراتف با مساحت ۳۷۸ کیلومتر مربع و حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت در کنار رودخانه ولگا دارای موقعیت تجاری معروف و رتبه سوم تولید غلات کشور روسیه را دارا می باشد.